codzienność

sobota, 28 kwietnia 2012

twarożek z czosnkiem niedźwiedzim



Czosnek niedźwiedzi według źródła poprawia krążenie, wspomaga, obniża cholesterol. Jako zwiastun wiosny pojawia się dość wcześnie. Czasami już w marcu można znaleźć pierwsze delikatne listki wychodzące z ziemi. Jasnozielone, lancetowate, podobne do konwalii wyrastają z cebulki o podłużnym kształcie. Znacznie później, na przełomie kwietnia i maja pojawia się pęd kwiatostanowy o białych kwiatach zebranych w półkolisty baldach. Można znaleźć go w cienistych i wilgotnych lasach, zwłaszcza bukowych. Czosnek niedźwiedzi ma podobne własności lecznicze, jak czosnek pospolity i inne gatunki czosnków. Ma silne działanie bakteriobójcze, obniża ciśnienie krwi, korzystnie działa na serce, zapobiega nowotworom złośliwym, miażdżycy, pobudza wydzielanie soku żołądkowego i żółci. Jego silne działanie bakteriobójcze szczególnie przydatne jest przy leczeniu chorób górnych dróg oddechowych, przy tym dodatkowo oprócz zabijania bakterii czosnek pobudza wydzielanie śluzu w oskrzelach.



Aromatyczne, pachnące czosnkiem liście doskonałe są jako składnik wiosennych zup, można je też dodawać do sałatek i kisić oraz marynować w oliwie. Twarożek z czosnkiem niedźwiedzim jest znakomity. W postaci świeżej, drobno pokrojony, wymieszany z twarożkiem o kremowej konsystencji, rozsmarowany na chlebie staje się znakomitym serem śniadaniowym.

200 g twarożku naturalnego
 1 pęczek czosnku niedźwiedziego
sól 
pieprz 

Wymieszać twarożek z posiekanym czosnkiem, doprawić do smaku solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem.



16 komentarzy:

  1. O,to musi być pychota! Ja nigdzie nie mogę tego czosnku znaleźć ani kupić, szkoda.
    Pozdrówki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, to dopiero moja pierwsza styczność z tym czosnkiem, bardzo mi smakuje. Sprowadziłam sobie kilka sadzonek do ogródka, mam nadzieję, że już w przyszłym roku będziemy mogli w pełni cieszyć się z jego dobrodziejstwa. Ściskam!

      Usuń
  2. A ja jeszcze ciagle mam bukiecik w lodowce, chociaz pewnie na spacerze sobie nowego nazbieram i pewnikiem i taki twarozek zrobie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miss Coco, zazdroszczę takiej dostępności :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Uwielbiam go! Taki twarożek na śniadanie to same pyszności;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinna, ja już teraz wiem, że mi też smakuje :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. O rany, jaka głodna się zrobiłam!;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jak Polak głodny to zły, hihihi :)

      Usuń
  5. a skąd masz ten czosnek, kochana? da się go kupić gdzieś w Wielkopolsce, czy z własnego ogródka?:) od roku mam chętkę na ten czosnek, ale nie umiem go upolować:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, kupiłam sadzonki i mamcia posadziła w ogródku. Poszaleć jeszcze nie mogę, zbyt mała ilość tego, ale mam nadzieję, że już w przyszłym roku więcej potraw z nim zasmakuję. Trzymaj kciuki za uprawę, kto wiem co będzie za rok :) Ściskam!

      Usuń
    2. cudownie masz z tym maminym ogródkiem! może spróbuję za rok, jakąś balkonową plantację czosnku utworzyć:)))

      Usuń
    3. Gosiu, nie zaprzeczam, a uprawa balkonowa może się uda :) Ściskam!

      Usuń
  6. Super, muszę dorwać czosnek niedźwiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Burczymiwbrzuchu, koniecznie :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Tego typu wiosenne serki z czosnkiem niedzwiedzim sa przepyszne! :)

    Pozdrawiam Kamilo!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect