środa, 14 marca 2012

ciasteczka z tahini


Ciastka z dodatkiem tahini, czyli pasty na bazie nasion sezamu, o idealnej kruchej konsystencji. Ciasteczka z tahini doskonale smakują z dodatkiem kawy albo z makiem, podane z mocną czarną herbatą. Przepis na ciasteczka o smaku chałwy pochodzi stąd, a znalazłam go na blogu Stoliczku, nakryj się!.


1/2 szklanki tahini
100 g masła
1/2 szklanki cukru 
1 łyżka cukru waniliowego
2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
garść maku lub kawy

Masło utrzeć z cukrem i tahini, dodać mąkę wymieszaną z proszkiem oraz mak lub kawę, zagnieść ciasto. Formować lekko spłaszczone kulki wielkości orzecha włoskiego, piec 13 minut w 170º C, ciasteczka nie powinny się zezłocić, gdy tylko zaczną pękać są już dobre.

22 komentarze:

  1. Muszą być pyszne!
    Piekłam chleb z tahini i był wyjątkowo smaczny.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, mnie bardzo smakowały, jeszcze je upiekę :)

      Usuń
  2. aaaaa ja tez je chce robić i zrobię :D
    Kamilka wyszły tobie śpiewająco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, koniecznie, są przepyszne!

      Usuń
  3. Bardzo jestem ciekawa jak smakują, fajnie wyglądaja takie popękane...przydałoby sie jedno do porannej kawki....
    Miłego dzionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angie, są o smaku chałwy, bardzo smaczne. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Wspaniale wygladaja z tymi malymi peknieciami, a smakuja pewnie jeszcze lepiej. Zapisuje, mam nadzieje, ze uda mi sie przetestowac przepis w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie, polecam są przepyszne. Pozdrawiam

      Usuń
  5. mmm wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pees, dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  6. bardzo lubię ciasteczka z tahini i to, jak fajnie pękają :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika, ja teraz już też :)

      Usuń
  7. częstuję się jednym takim, bo sezamowe smaki bardzo lubię!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, bardzo proszę, pozdrawiam

      Usuń
  8. ślicznie popękały. tahini jeszcze nigdzie nie widziała, ale jak już wpadnie mi w ręce, to nie wypuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaś, jak dostaniesz, to koniecznie wykorzystaj do tego przepisu. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Jakie śliczne są te ciasteczka! Chętnie bym się poczęstowała. Jeszcze nigdy z tahini nie jadłam.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, są doskonałe, o smaku chałwy. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Świetnie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Slyvvia, dziękuję, pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect