codzienność

środa, 5 marca 2014

zupa krabowa z fenkułem


Doskonała zupa na bazie kopru włoskiego, selera naciowego i marchewki z dodatkiem mięsa kraba, doprawiona białym winem i cytryną. Zupę krabową z fenkułem na podstawie przepisu z książki Annie Bell "Zupy", można przygotować używając gotowego mięsa kraba w puszce.

3 kopry włoskie
3 łodygi selera naciowego
3 marchewki
150 ml wytrawnego białego wina
1000 ml bulionu
1 cytryna
250 g mięsa krabów
3 łyżki oliwy
pieprz
śmietana 

Oczyszczone kopry włoskie posiekać, seler naciowy i marchewkę pokroić w plastry. W garnku na rozgrzanej oliwie podsmażyć warzywa, smażyć około 10 minut, aż zmiękną. Do warzyw wlać wino, gotować wolno, aż odparuje. Wlać bulion, dodać skórkę startą z cytryny i odrobinę soli, doprowadzić do wrzenia, przykryć i gotować 20 minut. Po tym czasie zupę zmiksować, przelać przez sito i wlać z powrotem do garnka. Do zupy dodać mięso kraba, delikatnie podgrzać, doprawić do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Zupę podawać ze śmietaną. 

7 komentarzy:

  1. Francja elegancja:) coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  2. No, no...pycha:-) Az muszę się rozejrzeć za taką puszeczką:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. I choć fenkuł bardziej mnie zniechęca niż zachęca do czegokolwiek, to jednak ta zupka ma taki fajny, wiosenny kolor, że chętnie bym jej spróbowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa... Kraby w puszce...??? Ale dobra, czy nie...? Składniki mówią, że tak...
    Pozdrowienia Kamilko!
    Jestem pod wrażeniem iloci i pyszności jakie przygotowujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszna!
    U mnie wczoraj też była zupa z fenkułem,bez kraba wprawdzie...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect