codzienność

sobota, 19 października 2013

zupa pomidorowa z mleczkiem kokosowym


Bardzo smaczna zupa pomidorowa z dodatkiem mleczka kokosowego wzbogacona o aromat trawy cytrynowej i korzenia imbiru, doprawiona papryczką chilli oraz czosnkiem. Przepis na zupę pomidorową z mleczkiem kokosowym pochodzi z książki "Tibits at home". 



600 g pomidorów
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 łodyga trawy cytrynowej
350 ml bulionu
kawałek korzenia imbiru
1/2 papryczka chilli
150 ml mleczka kokosowego
3 łyżki oliwy 
sól
pieprz

W garnku na rozgrzanej oliwie zeszklić posiekaną cebulę i czosnek, chwilę smażyć, dodać pokrojone w kostkę pomidory, starty na tarce imbir, trawę cytrynową oraz bulion. Całość doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć ogień i gotować 20 minut, dodać mleczko kokosowe, doprawić do smaku solą i pieprzem i gotować jeszcze 5 minut. Zupę zmiksować na gładki krem, przetrzeć przez sitko, doprawić.


7 komentarzy:

  1. Lubię mleczko kokosowe :). Zupka musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomidorową można zrobić na tyle sposobów, że aż się w głowie kręci! Z mleczkiem kokosowym, przyznaję, jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamilko , przepiękne , ciepłe zdjecia a zupa fajna , no bardzo fajna

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba, zupełnie inna od wszystkich pomidorowych, jakie jadłam do tej pory :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny kolor zupy. Ja też jeszcze nie jadłam pomidorowej z mlekiem kokosowym.

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe połączenie - muszę kiedyś wypróbować!:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie czegoś takiego mi potrzeba :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect