codzienność

czwartek, 31 października 2013

dynia w occie

 
Dynia marynowana w słodko - kwaśnej zalewie, aromatyzowana cynamonem i goździkami jest doskonałym dodatkiem do mięs, wędlin czy też serów. Marynowana dynia to doskonały sposób na zatrzymanie smaków jesieni w słoiku. Przepyszną dynię w occie przygotowaną według przepisu z Kuchni Polskiej z 1975 roku, dodaję do akcji Festiwal Dyni. 


1000 g dyni
500 ml octu 6%
250 g cukru
65 ml wody
1 łyżeczka goździków
kora cynamonowa

Dynię obrać, wyjąć pestki i miękisz. Pokroić w kostkę, lekko obgotować w wodzie i odcedzić. Cukier zalać wrzącą wodą i po rozpuszczeniu wlać ocet. Syrop zagotować, do wrzącego włożyć dynię, przyprawy i raz zagotować. Zostawić do następnego dnia. Syrop zlać, zagotować i wrzącym zalać dynię. Na trzeci dzień zagotować dynie w syropie, jeżeli jest twarda, chwilę pogotować. Zimną dynię włożyć do słoików, zakleić słoje celofanem i przechowywać w suchym, chłodnym pomieszczeniu.



15 komentarzy:

  1. Muszę zrobić! Pamiętam jak przez mglę ten smak z dzieciństwa i wiem że wtedy mi smakowała:) Moja babcia zawsze robiła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry sposób na dynię! U mnie przechowuję się ją jako puree lub dżemy, ale może i takiej powinnam spróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna potrawa jak z obrazka!

    OdpowiedzUsuń
  4. doskonale przyrządzona, doskonale podana:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle o niej słyszałam, ale jeszcze nigdy nie próbowałam;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, polecam. U mnie w domu robiło się kompot na słodko - kwaśno, a tak robiła Babcia M. To smaki jego dzieciństwa :)

      Usuń
  6. Też jestem ciekawa jak smakuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze takiej nie jadłam.
    Smacznie wygląda:)
    A jakiej dyni użyłaś? Hokkaido?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, zwykłej ogrodowej, Hokkaido miałaby pewnie ładniejszy kolor :) Buziaki!

      Usuń
  8. Moja babcia robi podobna dynie :)
    smakuje pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sara, cudne smaki dzieciństwa :) Buziaki!

      Usuń
  9. Właśnie takie było moje pierwsze w życiu zetknięcie z dynią, muszę też taką zrobić koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie zrobiłam taką dynię , jest pyszna i wspaniała, tylko ma jeden problem: nie zostało wystarczającej ilości syropu, by całą dynię zalać. To, na co nie wystarczyło, zostanie zeżarte od razu, ale tak na przyszłość pytam, czy można ja do słoika zapakować nie do końca zalaną? Oraz: kilogram dyni zważony przed obraniem itd, czy już gotowej, pokrojonej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rd, ja robiłam z większej ilości i syropu pewnie dlatego mi starczyło, choć teraz sobie myślę, że dlatego, że każdy podjadał :) To co zostało upchałam po brzegi i zalałam syropem, sprawdzałam i nic się nie dzieje. Może lepiej w takim razie podwoić ilość syropu :) Waga dyni jest podana już po obraniu. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect