codzienność

wtorek, 7 lutego 2012

ciasto marchewkowe z cytrynowym lukrem


Miękkie i wilgotne ciasto na bazie marchewki, brązowego cukru i mąki pszennej pełnoziarnistej, bez dodatku tłuszczu. Piekłam już przepyszne ciasto marchewkowe z ananasem i te zdrowe ciasto marchewkowe z cytrynowym lukrem też bardzo polecam.


6 jajek
250 g tartej marchewki
200 g brązowego cukru 
200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
sok z 1/2 cytryna
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
szczypta soli

Żółtka oddzielić od białek, do żółtek wsypać cukier i miksować, aż żółtka zbieleją. Następnie dodać sok z cytryny, mąkę, marchew, proszek do pieczenia, cynamon i wszystko razem wymieszać. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na puszystą pianę. Delikatnie wmieszać białka do ciasta, tak aby piana nie opadła. Formę wysmarować masłem i oprószyć mąką, wlać ciasto do formy i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 170º C, piec około 50 minut. Ostudzić przed wyjęciem z formy.

150 g cukru pudru
3 łyżki soku z cytryny

Cukier puder przesiać do miski, dodać sok z cytryny i całość dokładnie wymieszać, aż lukier będzie kremowy. Ciasto przenieś na talerz i polukrować.

16 komentarzy:

  1. Od dawna poszukuje przepisu na ciasto marchewkowe bez oleju a tu taka niespodzianka z samego rana :)
    Wygląda bardzo apetycznie a ten dodatek lukru musi idealnie pasować do ciasta. Przepis zapisuje :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzialena, bardzo proszę, miło mi, że skorzystasz. Pozdrawiam

      Usuń
  2. jak ja lubię marchewkowe ciasta , mniam , a to jest ciut inne jakie znałam do tej ,pory
    a wygląda tak pysznie , tak kusząco....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, każde mi bardzo smakuje, bo są wilgotne a to bardzo cenię w ciastach :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. uwielbiam marchewkowe ciasta - już różnych próbowałam, ale z ananasem nie. Piękny ciepły kolor marchewkowego ciasta zawsze mnie powala na łopatki. Jego słodki smak też.

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, te z ananasem to dla mnie hit :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Pyszne! Marchewkowe ciasta są super, a do tego jeszcze smaczny lukier, niebo w gębie :)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, faktycznie duet stworzył się niemal doskonały.

      Usuń
  5. Kamilko ;* ale mi ochoty narobilas na Twoje ciacho! :) wyglada super! :*

    witam z powrotem i przepraszam za moja nieobecnosc ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sara, jak miło gościć Cię po przerwie. Uściski!!!

      Usuń
  6. mój michu też uwielbia ciasta marchewkowe - muszę mu kiedyś takie przyrządzić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, Misiowi koniecznie, myślę, ze mu zasmakuje, może Tobie również? Pozdrawiam

      Usuń
  7. Oj Kamilko, pyszności proponujesz! Jadłam zarówno ciasto marchewkowe jak i muffinki, a nawet rogaliki :) wszystko było pycha :) marchewkowe wypieki chyba mają to do siebie, że po prostu smakują :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Russkaya, zgadzam się, marchew w wypiekach jest przepyszna. Pozdrawiam

      Usuń
  8. bez tłuszczu i na mące pełnoziarnistej? biorę! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect