codzienność

poniedziałek, 13 lutego 2012

sałatka ze szparagami


O tym, że szparagi doskonale nadają się do mrożenia, pisałam już tutaj. Dziś postanowiłam wykorzystać je, by przygotować przepyszną, lekką sałatkę ze szparagami z dodatkiem przepiórczych jajek, pomidorków koktajlowych oraz szynki parmeńskiej. Sałatka zyskała odrobinę pikantnego smaku dzięki dodatkowi marynowanych papryczek chili.

250 g szparagów
10 przepiórczych jajek
100 g szynki parmeńskiej
150 g pomidorków koktajlowych
10 marynowanych papryczek chili
sól
pieprz
3 łyżki majonezu

Wodę zagotować, osolić i do gorącej dodać zamrożone szparagi, gotować do miękkości około 10 minut, odcedzić. Szynkę pokroić w paski i zwinąć w ruloniki, jajka ugotować na twardo, obrać i pokroić na ćwiartki. Papryczkę pokroić na mniejsze części. W misce wymieszać szparagi, szynkę, pomidorki, papryczkę, doprawić do smaku sola i pieprzem. Na wierzchu sałatki ułożyć jajka, dodać majonez.

20 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie! Uwielbiam takie połaczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eve, dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Anonimowy2/13/2012

    no ja wlasnie chcialam sie spytac...skad te szparagi o tej porze:)
    ciekawa salatka:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznydom, ukryłam te skarby w zamrażalniku, pozdrawiam!

      Usuń
  3. Szparagi...
    Jakże za nimi tęsknię.
    Widziałam w markecie zielone,ale takie omdlałe.
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, ale tęskno nam za letnimi smakami :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. pysznie! bardzo lubię takie smaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorota, oj takie najlepsze, jeszcze trochę :)

      Usuń
  5. Och, szparagi, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja mam ostatnią wielką chętkę na szparagi!:) sałatka idealna dla mnie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, jeszcze mam, więc mogę podesłać :)

      Usuń
  7. Bardzo żałuję, że ja nie zamroziłam, bo chętnie zrobiłabym teraz taką sałatkę :) W przyszłym sezonie się poprawię!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, oj popraw się, popraw koniecznie :)

      Usuń
  8. Cześć Myszko:) Pyszna ta sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelajna, miło Cię gościć sałatką :) Uściski!

      Usuń
  9. Och, Kamila, zapachniało wiosną dzięki Twojej cudownej sałatce!
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, już mi tak tęskno za wiosną :)

      Usuń
  10. Jaka szkoda,że nie mam już szparagów i muszę oblizać się smakiem ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, jeszcze trochę i będą już świeże. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect