codzienność

sobota, 25 lutego 2012

owocowy deser z orkiszem


Orkisz według źródła to gatunek zboża należący do rodziny wiechlinowatych. Popularny w średniowieczu, obecnie rzadko uprawiany. Orkisz spożywany był w starożytności. W czasach rzymskich był posiłkiem gladiatorów i zawodników igrzysk. Ziarno orkiszu zawiera więcej białka niż ziarno pszenicy zwyczajnej, jest od nich także bogatsze w lepiej przyswajalny gluten. Ponadto zawiera więcej cynku, miedzi i selenu oraz witamin. Przepis na ten przepyszny i zdrowy owocowy deser z orkiszem podpatrzyłam tutaj. Wszystkie składniki można przygotować dzień wcześniej, a rano tylko połączyć i zjeść pyszne śniadanie. Do przygotowania deseru, można użyć dowolnych ulubionych owoców.


1 szklanka ziaren orkiszu
100 g naturalnego jogurtu
truskawki
4 łyżki miodu 
cynamon
sól

Ziarna orkiszu namoczyć na noc, przepłukać, zalać 2 szklankami wody i gotować pod przykryciem do miękkości, odcedzić na sicie. Do ugotowanego ziarna dodać miód, szczyptę soli i dobrze wymieszać. Jogurt wymieszać z cynamonem. W salaterce ułożyć ugotowane ziarna orkiszu, na to ułożyć jogurt i przybrać ulubionymi owocami.


26 komentarzy:

  1. AaaaaAA! Chcę to! :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kikimora, przesyłam, łap :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. super pomysł na zdrowy deser, ostatnio usilnie takowych poszukuję, aby pokonać uzależnienie od bitej śmietany:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, w takim razie to jest dla Ciebie. Miłego popołudnia!

      Usuń
  3. porywam go dla siebie! :D pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! ale pysznosci ;) piekne zdjecia, takie pelne blasku i koloru :)tesknie za truskawkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sara, dziękuję. A truskawki jeszcze troszkę :)

      Usuń
  5. Nie jadłam jeszcze orkiszu w takiej wersji - zawsze prażony. A wygląda bardzo, bardzo kusząco - i jeszcze jest truskawka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchareczko, dla mnie taka wersja idealna, polubiłam orkisz. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Kamilko widzę, że truskawki masz? :) Ech ja tęsknię za takimi prosto z pola :) Ale już niedługo ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katie, nie potrafiłam się im oprzeć. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Pysznie i zdrowo. Wspaniale wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś ciekawego i nowego dla mnie - nie jadłam jeszcze orkiszu. Chętnie bym spróbowała takiego deseru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, jestem ziarnem orkiszu bardzo zachwycona, polecam.

      Usuń
  9. Fajny ten deserek! I zdrowy:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Orkiszową znam tylko mąkę, ale może warto spróbować też i ziaren orkiszu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ivka, ziarna są wspaniałe :) Pozdrawiam

      Usuń
  11. Orkisz bardzo często u mnie gości, ale w formie deseru jeszcze nigdy.
    Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konwalia, w takim razie polecam w takiej słodkiej wersji :)

      Usuń
  12. Właśnie się zajadam tym smakołykiem ;) Nie przypuszczałam, że ziarno orkiszu jest tak smaczne. Bardzo dziękuję za przepis i inspirację :) Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaate Katee, fajnie, że Ci smakuje :) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect