codzienność

niedziela, 19 lutego 2012

churros z sosem czekoladowym


Churro według źródła, to tradycyjny, wypiek hiszpański w formie długiego prętu o przekroju w kształcie gwiazdy. Wytwarzany z wyciskanego na głęboki olej ciasta i smażonego w wysokiej temperaturze. Churros sprzedawane są w specjalnych sklepach, zlokalizowanych na głównych ciągach pieszych oraz na dworcach, lotniskach, stacjach metra i innych ruchliwych miejscach. Jest to jedna z najpopularniejszych w Hiszpanii przekąsek śniadaniowych. Bywa zjadany samodzielnie lub po umoczeniu w filiżance czekolady i wtedy nazywa się chocolate con churros. Churros z sosem czekoladowym, to przepis z programu "Męski weekend", dodaje do akcji Czekoladowy Weekend 2012


250 ml mleka
100 g masła
1 łyżka cukru
125 g mąki pszennej
3 żółtka
2 laski wanilii
olej do smażenia

cukier

W garnku zagotować mleko z cukrem, masłem i ziarnami wanilii. Przesiać mąkę i wymieszać na gładkie ciasto. Dodać żółtka i wymieszać. Przełożyć ciasto do woreczka do wyciskania z nakładką w kształcie gwiazdy. Wyciskać paski ciasta do rozgrzanego oleju. Smażyć, aż będą złocistobrązowe. Odsączać z nadmiaru tłuszczu na papierowych ręcznikach kuchennych. Posypać cukrem.


Jedwabisty sos czekoladowy na bazie gorzkiej czekolady i mleka skondensowanego z odrobiną rumu.

200 ml skondensowanego mleka
200 g czekolady deserowej
2 łyżki mleka
2 łyżki rumu

Podgrzać mleko skondensowane, wrzucić czekoladę i utrzeć na jedwabistą masę. Dolać mleka i rumu do smaku, wymieszać. Podawać churros z sosem czekoladowym.



16 komentarzy:

  1. Churros są przepyszne! Twoje wyszły pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asieńka, nam bardzo smakowały, jeszcze będę u mnie gościć nie raz na stole. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Obawiam się, że moje kubki smakowe zaraz nie wytrzymają

    OdpowiedzUsuń
  3. podkradam kilka do popołudniowej kawki! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kamilko :) wspaniale Ci wyszly te currosy :)

    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sara, dziękuję. Żałowałam, że nie mam grubszej końcówki, byłyby ładniejsze. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Kuszące pyszności, narobiłaś mi apetytu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, na zaspokojenie apetytu nadają się idealnie. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Jadłam je w pewnej świetnej restauracji, od tego czasu uwielbiam. B. ładne Ci wyszły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, marzę by spróbować w Hiszpanii w originale :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Nareszcie wiem czym zajadali się kosmici w książce Eduardo Mendozy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Phalange, miło mi że się do czegoś przydałam. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect