codzienność

piątek, 19 sierpnia 2011

lody lawendowe


Lody lawendowe o kremowej konsystencji i oryginalnym smaku. Przygotowując lody skorzystałam z przepisu z bloga Every Cake You Bake.


365 ml mleka
200 ml śmietany kremówki
2 łyżki suszonych kwiatów lawendy
5 żółtek
70 g cukru
25 ml syropu lawendowego


Mleko, śmietankę i kwiatki lawendy podgrzać w rondelku o grubym dnie, uważając żeby się nie zagotowały. Zdjąć z ognia, przykryć pokrywką i zostawić przynajmniej na 2 godziny, by kwiatki oddały cały swój aromat. Żółtka utrzeć z cukrem do białości. Mleko z kwiatkami lawendy ponownie podgrzać. Dodać połowę płynu do żółtek i dobrze wymieszać, po czym całość przelać z powrotem do rondla. Podgrzewać na małym ogniu stale mieszając, najlepiej drewnianą łyżką, aż mleko z żółtkami zgęstnieje i będzie oblepiać łyżkę, cały czas uważając, aby nie zagotować kremu. Kiedy całość zgęstnieje, zestawić rondel z ognia i przelać kremową masę przez gęste sitko, oddzielając kwiatki lawendy. Następnie krem ostudzić i wmieszać syrop lawendowy. Przelać do maszynki do robienia lodów i postępować zgodnie z instrukcją producenta. 

30 komentarzy:

  1. Kamila! Zachwycające! Dziś zrobię ten syrop - mam zapas lawendy, a przepis mnie zachwycił!
    Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, nie będziesz żałowała, syrop ma przecudny aromat i smak. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja mam zapas suszonej lawendy, myślisz, że mogę ją wykorzystać zamiast świeżej - jest strasznie intensywna, mimo iż suszona:) też mam chrapkę na taki syrop i lody:))) miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, ślinka cieknie na sam widok tych lodów! cudowna konsystencja

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cuda! :) tez az mi slinka leci, zwlaszcza na te lody ; )

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu, pewnie, że tak, chodzi o to by syrop nabrał aromatu, potem tak należy przecedzić go. Do lodów używałam właśnie suszonych ziarenek lawendowych. Warto mieć go w spiżarence. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Kaś, nie mam jeszcze zbytniej wprawy w produkcji takich lodów w maszynce, ciepło było i trochę się mi rozpływały na sesji :) Przyznam jednak, że taka konsystencja mi bardzo odpowiada, zawsze czekam zanim zacznę jeść. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Sara, syrop i lody bardzo polecam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. lawendowe pyszności! syrop musi być niesamowicie aromatyczny,chętnie bym taki zrobiła ;) Ściskam!!

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm... ale pyszności :) lody musiały być bardzo dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy8/19/2011

    Aaa, totalnie zauroczyłaś mnie tymi smakowitościami!

    OdpowiedzUsuń
  12. Agnieszko, syrop jest rewelacyjny, świetny jako dodatek do deserów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Pingwinka, przepyszne! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Shaday, miło mi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale wspaniałości! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. rany, jakie ty zachwycające zdjęcia robisz. Ja chcę takie lody!!! ja chcę ten syrop. Ja chcę tam być u Ciebie!!!

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  17. takie lody to bym zjadla:) pysnzie sie zapowiadaja:)

    OdpowiedzUsuń
  18. och jaki aromaty, bardzo interesujące połączenie, szczególnie z tym dodatkiem syropu lawendowego :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kasieńka, polecam mocno! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Moniko, serdecznie zapraszam, zrobię specjalnie dla Ciebie! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  21. Aga, ich aromat mnie bardzo zachwycił!

    OdpowiedzUsuń
  22. Monaria, gdy zobaczyłam ten przepis, od razu pomyślałam o tym syropie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Kamilko, ślicznie u Ciebie i smacznie, bo lawenda ma w sobie tyle uroku i jakiejś niezwykłej świeżości, że każdy sposób jej przedstawiania, zachwyca wyglądem i zapachem, jednak w wypiekach jej Fioletowa Wysokość jeszcze przede mną...

    OdpowiedzUsuń
  24. moja ususzona lawenda wciąż czeka w szafie na swój debiut ;-) świetne te lody :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mmm...rozmarzyłam się...

    OdpowiedzUsuń
  26. Ewelajna, tak mnie zachwyciła że już planuje co jeszcze z nią zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  27. Chantel, zachęcam zatem by wykorzystać ją czym prędzej.

    OdpowiedzUsuń
  28. Od kuchni, miło mi.

    OdpowiedzUsuń
  29. Lody o smaku lawendowym? Szkoda, że nie ma takich w lodziarniach, chętnie bym spróbowała. Choć z drugiej strony to motywacja, żeby samemu sobie zrobić, prawda? I założę się, że smakowałyby o niebo lepiej niż te 'sklepowe' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, warto zrobić, by spróbować, bardzo polecam :) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect