codzienność

poniedziałek, 8 sierpnia 2011

czekoladowe ciasto z cukinią


Pierwszy raz zobaczyłam to ciasto czekoladowe z cukinią u Sary i wiedziałam, że będzie smaczne. Ciasto jest bardzo czekoladowe, mięciutki a dzięki cukinii jest bardzo wilgotne. Ciasto długo zachowuje świeżość, ale wątpię, że doczeka drugiego dnia, bo kusi by sięgnąć po następny kawałek. Przepis z bloga Moje Wypieki, cytuję za autorką.

115 g masła
1/2 szklanki oleju
250 g cukru 
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 jajka
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
300 g mąki pszennej
60 g kakao
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
340 g cukinii
60 g gorzkich groszków czekoladowych

Miękkie masło zmiksować na jasną puszystą masę. Dodawać stopniowo olej i nadal miksować. Dodać cukier, wanilię, sodę, proszek do pieczenia, sól i zmiksować. Po kolei wbijać jajka nie przestając miksować. Dodawać mąkę na przemian z jogurtem, miksując. Dodać kakao i kawę, zmiksować. Na końcu dodać cukinię i chipsy czekoladowe, wymieszać. Blachę o wymiarach 22 x 33 wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć do niej ciasto. Piec w temperaturze 160º C przez około 50 minut. Ciasto wyjąć i ostudzić.


100 g gorzkiej czekolady
40 g masła 


Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, dodać masło, wymieszać. Polewę rozsmarować na cieście.

30 komentarzy:

  1. smaczne, a dzięki cukinii zdrowe. lubię to!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam, bardzo dobre, także w wersji wegańskiej, dodaję czasem do takiego ciasta bakalie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasta z cukinią są przepyszne. Wygląda doskonale :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Otototototo...:) super..uwielbiam cukinię w wypiekach..ja ostatnio stworzyłam babeczki cukiniowe...mniam,mniam...a z czekaolada to już musi byc boska:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A przed chwilką u Darii (Red&Pale) widziałam też cukiniowe czekoladowe :) Fajnie się zgrałyście ;-)
    To ciacho jest pyszne, też je robiłam, bardzo wszystkim smakowało.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli mocno czekoladowe, to już je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kornik, mówię zdrowe i wcinam kolejny kawałek :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Burczymiwbrzuchu, tak bakalie świetnie pasują do tego ciasta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Slyvvia, piekłam już ciast z dynią, marchewką ale z cukinią pierwszy raz, ale już jestem uzależniona. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Trzcinowisko, babeczki też urocze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Majana, zajrzałam do Darii, fajne takie wspólne wypieki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Kaś cisto mega czekoladowe. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale tutaj czekoladowo, świetny pomysł z tą cukinią :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Żałuję, że jeszcze go nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie moje smaki:)
    Pozdrawiam, ale pychotkowe ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  16. Chetnie sie skusze na kawaleczek tego pyszego ciasta:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Manoria, cukinia świetnie sprawdza się w słodkościach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Mikimama w takim razie koniecznie spróbuj. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Olciaky moje już też :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Aga, ależ bardzo proszę, jest naprawdę świetne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow! Cudnie Ci wyszlo! :) az zazdroszcze Ci, jesli tylko zostal jakis kawalek ,bbo te ciacho naprawde jest genialne! Pycha ;*

    OdpowiedzUsuń
  22. Sara, tylko dzięki Tobie zdecydowałam się na to ciasto. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy8/09/2011

    kiedyś skusiłam się na ciacho z marchewką teraz czas wypróbować cukinię:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. fascynujące są te wypieki z cukinią, a to ciasto czekoladowe mnie intryguje. Wygląda smakowicie.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Maugustyna jeśli smakowało Ci z marchewką, to też przypadnie do gustu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Monika, teraz cukinia króluje :) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  27. warzywa w słodyczach bardzo mnie intrygują:) a takie czekoladowe cudo t bardziej!!!!:))) pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gosiu, dynia, cukinia, marchewka bardzo smaczne, ciekawe co jeszcze się nadaje? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam cukinię ale że w czekoladowym cieście to bym nie wpadła...sceptycznie jestem nastawiona ale może...

    OdpowiedzUsuń
  30. Małgosiu, myślę, że cukinia z cieście pozytywnie Cię zaskoczy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect