codzienność

środa, 3 sierpnia 2011

galette z cukinią i serem


Galette to według źródła, ogólne określenie używane w języku francuskim do wyznaczenia różnych typów płaskich, okrągłych lub dowolnych ciast chrupkich. Przepis na galette z cukinią i serem znalazłam na blogu Smitten Kitchen. Bardzo lubię tarty, a ta z cukinią i różnymi rodzajami serów szczególnie przypadła mi do gustu. Zamiast ricotty użyłam sera feta.

1 1/4 szklanki mąki pszennej
1/4 łyżeczki soli
120 g masła
1/4 szklanki kwaśnej śmietany
2 łyżeczki soku z cytryny
1/4 szklanki wody

Mąkę na galette schłodzić przez 30 minut w lodówce. W misce połączyć mąkę z solą, dodać kawałeczki zimnego masła pokrojonego w kostkę i zagniatać do czasu, aż utworzą się grudki. W drugiej misce ubić śmietanę, sok i lodowatą wodę i dodać do miski z masłem i mąką. Wmieszać mokre składniki i zagnieść szybko ciasto. Zawinąć w folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez około godzinę.


1 cukinia
3 łyżki oliwy z oliwek
3 ząbki czosnku
200 g feta
1/2 szklanki parmezanu
150 g mozzarelli
bazylia
1 jajko

Cukinię umyć i pokroić w plastry, ułożyć na durszlaku, posypać solą i odstawić na 30 minut. Z cukinii delikatnie papierowym ręcznikiem zebrać nadmiar wody. W misce ubić oliwę i drobno posiekany czosnek. Piekarnik nagrzać do 200° C. Na blacie obsypanym mąką, rozwałkować ciasto na okrąg 30 centymetrów. Ciasto przełożyć na papier do pieczenia, na cieście zostawiając 5 centymetrowy brzeg rozłożyć potarty ser parmezan, pokruszoną fetę i pokrojoną w plastry mozzarellę, całość posypać solą i świeżo startym czarnym pieprzem, skropić oliwą z czosnkiem. Następnie ułożyć plastry cukinii, zaczynając od zewnętrznej krawędzi, całość polać pozostałą oliwą z czosnkiem. Zawinąć krawędzie do środka i posmarować jajkiem roztrzepanym z wodą. Piec około 40 minut, do czasu aż brzegi będą złociste. Po wyjęciu z piekarnika, posypać listkami posiekanej bazylii. Podawać pokrojone.

14 komentarzy:

  1. Mniam, ależ to apetycznie wygląda! Wspaniałe!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio po raz pierwszy zrobiłam galette i byłam zachwycona. Też bazowałam na tym przepisie :) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Galette -wizualnie- są tak cudnie rustykalne:))) jeszcze nigdy nie robiłam, musi smakować obłędnie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo apetycznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychotkowo wygląda! Musi byc super smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasieńka, miło że przypadło Ci do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Burczymiwbrzuchu,od dawna miałam zamiar wypróbować ten przepis, tym bardziej nabrałam ochoty widząc taką fajną tartę u Was. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Gosiu, faktycznie rustykalnie. Doskonałe jest to połączenie cukinii z serami. Samo ciasto z tego przepisu jest tez bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wariatka :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Eve, miło mi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Majana, bardzo mam smakowało. Teraz cukinie są najlepsze, a dodatek serów tylko podkreśla ich smak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. galette, o tym jeszcze nie słyszałam. Ale wygląda smakowicie na surowo i na upieczono ;) zjadłabym z wielką ochotą, tym bardziej, że cukinia jest wspaniała!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Monika fajnie, że przez to nasze blogowanie można dowiedzieć się tyle fajnych rzeczy. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect