codzienność

sobota, 20 sierpnia 2011

placek z owocami


Ten placek z owocami można przygotować z owoców świeżych lub mrożonych, owoce można zastąpić też gęstym dżemem. Przepis na to pyszne drożdżowe ciasto z owocami i kruszonką znalazłam w książce Zofii Zawistowskiej "Desery i wypieki domowe". Mój placek upiekłam z rabarbarem, ciasto świetnie smakuje na ciepło, świeżość zachowuje też przez kilka dni.

100 g masła
100 g cukru
100 g mąki pszennej
100 g zmielonych orzechów włoskich

Z podanych składników przygotować kruszonkę. Mąkę przesiać, dodać cukier, zmielone orzechy i masło, posiekać nożem. 


300 g mąki pszennej
80 g masła
1/2 szklanki mleka
50 g drożdży
1 jajko
szczypta soli
2 łyżki cukru
2 łyżki cukru waniliowego
700 g owoców

Przygotować owoce. Mąkę przesiać do miski, drożdże rozprowadzić mlekiem, wlać do mąki, dodać cukry, jajko, sól i lekko ciepławe masło, wymieszać składniki, wyrobić starannie ręką lub drewnianą łyżką, pozostawić w cieple do wyrośnięcia. Tortownicę wysmarować masłem, włożyć do niej ciasto, wyrównać powierzchnię i rozłożyć równomiernie owoce, pozostawić do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika o temperaturze 160º C, upiec lekko rumieniąc.

12 komentarzy:

  1. Mniam, ale mam ochotę na drożdżowe ciasto! Jej!
    Pysznie wygląda :)
    Pozdrawiam serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dzisiaj kuszę, trudno dostępnymi truskawkami, ale rabarbar? to już dopiero historia, a z wielką chęcią bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada się cudownie:) uwielbiam drożdżowe ciasta z kruszonką :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli weekend będzie pyszny.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudne zdjęcia, taki leniwy dzień w ogrodzie. chętnie bym się skusiła na kawałek tego ciasta do kawy. a tu w domu nic nie ma... :(

    Pozdrawiam
    monika

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasieńka, bardzo dziękuję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Burczymiwbrzuchu, jak go dostałam byłam bardzo, bardzo zadowolona!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gosiu, dla mnie takie drożdżowe z rabarbarem to już pełnia szczęścia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Panno L, bardzo pyszny i udany! Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dorota, dziękuję! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Monika, do kawki najlepszy, prześlę więc trochę! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect