codzienność

sobota, 25 maja 2013

labneh z czosnkiem niedźwiedzim


Labneh czyli kulki serowe wykonane z jogurtu greckiego, to doskonały dodatek do pieczywa, na śniadanie, kolację czy przekąskę. Lebneh można spotkać na całym Bliskim i Środkowym Wschodzie, jest podstawą kuchni libańskiej. Najtrudniejsze w jego przygotowaniu jest oczekiwanie. Przygotowywałam już tabat lebneh, za każdym razem może on mieć inny smak, wszystko zależy od upodobań i przypraw jaki dodamy, u mnie tym razem pyszne labneh z czosnkiem niedźwiedzim


500 ml greckiego jogurtu
1/2 łyżeczka soli 
1/2 pęczka czosnku niedźwiedziego
oliwa
kolorowy pieprz

Jogurt wymieszać z solą. Wyłożone płótnem sitko ustawić na salaterce. Przełożyć jogurt, związać płótno ciasno, przykryć talerzem i obciążyć. Zostawić minimum 2 dni w lodówce, żeby jogurt dokładnie obciekł. Z powstałego sera formować kulki wielkości małych orzechów, każdy obtoczyć w posiekanym czosnku niedźwiedzim. Delikatnie układać w słoiku, dodać przyprawy. Zalać oliwą i odstawić na 3 dni do lodówki. Wyjąć z lodówki na godzinę przed podaniem.

5 komentarzy:

  1. o matko święta !

    nie wiem czy mam aż tyle determinacji.... ale fajnie się czytało, i jeszcze lepiej, gdyby gotowe ktoś mi na stół położył. Z pewnością, ie pogardziałabym !!! :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany co za rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko, niebo w gębie:-) Kamila, zaraz jestem u Ciebie;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały ser! Kiedyś w końcu się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny słoiczek!
    Pyszny labneh.
    Ja dodaję też kulki z domowego twarożku koziego.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect