codzienność

niedziela, 19 maja 2013

fiołkowo - różane babeczki z białą czekoladą


19 maj to Światowy Dzień Pieczenia, dzień w którym każdy może spróbować swoich sił. Do tej akcji zostało wybranych 100 przepisów o różnym stopniu trudności, wśród nich każdy może wybrać coś dla siebie. U mnie bardzo proste do upieczenia fiołkowo - różane babeczki z białą czekoladą z przepisu Choclette, oznaczone numerem 16. Babeczki dodaję do Kwiatowej Książki Kucharskiej 2013. W przepisie zmniejszyłam ilość cukru, podaję z moimi zmianami.


60 g białej czekolady
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
150 g masła
150 g cukru
2 jajka
150 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka wody różanej

Rozpuścić białą czekoladę z ekstraktem waniliowym nad rondlem gorącej wody i pozostawić do lekkiego wystygnięcia. Utrzeć masło z cukrem do uzyskania lekkiej, puszystej, jednolitej masy. Dodać białą czekoladę i ucierać przez chwilę. Dodać jajka, dosypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wymieszać delikatnie. Dodać syrop fiołkowy oraz wodę różaną i wymieszać delikatnie do połączenia się składników. Łyżką nałożyć masę do 12 foremek do babeczek, napełnić do około 3/4 objętości. Piec w temperaturze 180º C przez 20 minut, a następnie pozostawić na kratce do wystygnięcia.


50 g masła
30 g cukru pudru
40 g białej czekolady
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżka wody różanej  

Rozpuścić czekoladę z ekstraktem waniliowym nad rondlem gorącej wody i pozostawić do lekkiego wystygnięcia. Utrzeć masło z cukrem pudrem na jednolitą masę. Dodać rozpuszczoną czekoladę i syrop fiołkowy oraz wodę różaną. Krem rozprowadzić po ostudzonych babeczkach i udekorować kwiatami. 







17 komentarzy:

  1. Pięknie wyglądają! :)

    Proszę jeszcze o dodanie banerka akcji - to niezbędne do zaakceptowania wpisu :)
    Pozdrawiam,
    Ewa z bloga BaBy w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają ślicznie i naprawdę smakowicie:) Ciekawe, jak smakuje syrop fiołkowy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Twoje kwiatowe wypieki Kamilko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą cudownie pachnieć i jak smakować...mmm

    OdpowiedzUsuń
  5. oj czarujesz tymi fiołkami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te babeczki kuszą mnie niezwykle.
    Tylko chyba już po fiołkach...
    Ale róże zaczynają swój festiwal kwitnienia.
    Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. ojej, nie dość ,że fiołki to jeszcze i róże,a na dokładkę tak ładnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne!
    Kamilo, nie niepokój się, nie wiem dlaczego nie mogę zaakceptować Twoich przepisów do Kwiatożerców. Zgłosiłam problem adminowi i mam nadzieję, że go rozwiążą.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, zauważyłam, już przy makaronikach, że jest coś nie tak. Może ja mam coś źle? Na mikserze wchodzą gdyby co :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. A może to moja wina, bo te dwa przepisy dodałam jeszcze do innej akcji?

      Usuń
  9. Fiołki ciągle u Ciebie królują, a ja w tym roku nie widziałam ani jednego. Przepyszne babeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. tylko jedna rzecz powstrzymuje mnie od zrobienia babeczek z kremem na bazie masła... wiadomo jaka hi hi
    Ale uwielbiam patrzeć na mistrzowskie dzieła i sobie pomarzyć :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  11. Kamilko, te babeczki wyglądają genialnie. Uroczo, różowo, słodko. Pysznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. O ja cieeee! To musi byc prawdziwa bomba! I jeszcze ta rozowa pachnaca polewa...mmm!:)
    Udanego poczatku tygodnia!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana! Twoje babeczki są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  14. różane, różowe i w ogóle cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja tego dnia upiekłam ciasto czekoladowe, ale szczerze mówiąc wolałabym takie twoje kwiatowe cudo:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect