codzienność

niedziela, 12 maja 2013

galaretka fiołkowa


Wspaniała w smaku i bardzo aromatyczna galaretka z kwiatów fiołka wonnego. Galaretka jest bardzo prosta do przygotowania, wystarczy tylko zalać wrzącą wodą kwiatki fiołka, a następnie wywar chwilę gotować z dodatkiem cukru żelującego i soku z cytryny. Przepis na galaretkę fiołkową z przepisu Komarki, dodaję do Kwiatowej Książki Kucharskiej 2013.


4 szklanki fiołków
1000 ml wody
1/2 szklanki soku z cytryny
500 g cukru żelującego 



Oczyszczone kwiatki fiołków wsypać do szklanego naczynia i zalać gotującą się wodą. Przykryć i odstawić na co najmniej 2 godziny. Napar odcedzić, dodać sok z cytryny i wymieszać z cukrem. Podgrzewać do wrzenia, po czym gotować około 3 minuty. Gorącą galaretką napełnić wyparzone, suche słoiki.

28 komentarzy:

  1. Oj...wstyd sie przyznać ...nie jadłyśmy jeszcze takiej galaretki...oj a mamy wieeelka ochotę :):)
    Pozdrawiamy!!!
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ele, to nie wstyd, będzie jeszcze okazja :) Pozdrawiam Was!

      Usuń
  2. Wygląda jak z bajki! Świetny pomysł na niebanalną galaretkę.

    Krysia BloodyGoodFood

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysia, dziękuję, pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Kamilko, kochana Kamilko jesteś z tymi fiołkami niemożliwa wiesz? Normalnie fabryka fiołkowych cudów , a zdjęcia no wiesz za przeproszeniem dupę urywają, takie są fakty. Trochę zazdroszczę , bo ja w tym roku tylko 2 garstki miałam ,ale tak zdrowo(jest zdrowa i niezdrowa zazdrość?) bo z podziwem nad podziwy. Piękna ta galaretka chciałam napisać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, bardzo miło czytać Twoje słowa. A wiesz u mnie w tym roku było wyjątkowo bardzo dużo, jak jeszcze nigdy wcześniej, ale i tak zbyt mało :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Takie fiołki zachwycają mnie coraz bardziej. Szkoda, że już po sezonie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki twoim apetycznym zdjęciom czuję jakbym to zjadła:))) dziwne, nie? ale one są takie sugestywne i jak tylko sobie przypomnę zapach fiołków, to czuję tę rozkosz podniebienia:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, miło mi, smakują rzeczywiście tak jak pachną :)

      Usuń
  6. Ciekawa jestem smaku tej galaretki:) Nie mam zielonego pojecia jak moga smakowac fiolki, bo jakos do tej pory fiolki to ja wolalam wachac niz jesc;)... oczywiscie nie liczac tych bezwonnych, ktore non stop kwitna w mojej glowie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kachna, słodko, aromatycznie i bardzo fiołkowo :) A ja też fiołki mam w głowie hihihi :)

      Usuń
  7. Cudowna galaretka! Ma piękny kolor :) No i jakie fiołki cudne.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, dziękuję, pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. A Ty dalej fiołkami czarujesz...:-) Cuda:-) Dzisiaj robiłam Twoje drożdżówki z rabarbarem - tzn. podpatrzyłam pomysł, bo ciasto robiłam swoje:-) Pozdrawiam cieplutko Kamilko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzena, fiołki są cudowne i trudno im się oprzeć :)
      I jak Wam smakowały bułeczki z rabarbarem? Pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo smakowały:-) Wczoraj w ogóle maiłam Twój wkład w nasze
      menu;-) Bo rano drożdżówki, a wieczorem sałatka ze szparagów i krewetek. Jest cudowna i bardzo dziękuję za inspirację:-) Miłego poniedziałku:-)!

      Usuń
  9. Kurcze Kamila, widze jeden podstawowy problem w tym swietnym, prostym przepisie - owe 4 szklanki fiolkow :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, to rzeczywiście problem zasadniczy :) Pozdrawiam

      Usuń
  10. Jestem pod wrażeniem Twych fiołkowych pomysłów :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alucha, chciałabym by były moje, ja tylko podpatruję najlepszych :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. dzięki Tobie zacznę eksperymentować z fiołkami :)

    cudowna galaretka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, uważaj to bardzo wciąga :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Wow! Ma piękny kolor :) i musi smakowac pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fiołki królują u Ciebie, co mnie bardzo cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. podoba mi się to fiołkowe szaleństwo! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniała ! Uwielbiam kwiatowe galaretki i to zauroczenie kwiatami :) Fajnie że jest nas coraz więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Urocze są te fiołki na zdjęciu, chciałabym poczuć ich smak w postaci galaretki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect