codzienność

czwartek, 2 maja 2013

konfitura z płatków fiołka

 

Domowa konfitura ze świeżych płatków fiołka i cukru z dodatkiem soku z cytryny, który pozwala uzyskać wspaniały kolor, przygotowana według przepisu na haremowe konfitury różane. Taka konfitura jest bardzo delikatna w smaku i słodka, ma też niesamowity aromat. Konfitura z płatków fiołka smakuje znakomicie podana do herbaty, na grzankach lub jako dodatek do kremów. Przepis dodaję do Kwiatowej Książki Kucharskiej 2013.


400 g cukru
100 g płatków fiołka
400 ml wody
sok z 1/2 cytryny


Płatki fiołka, 1/3 cukru włożyć do miski i wyrabiać wałkiem jak ciasto lub utrzeć w moździerzu z dodatkiem soku z cytryny. Resztę cukru zagotować z wodą, a gdy się rozpuści, dodać masę fiołkową i gotować na maleńkim ogniu, aż zgęstnieje. Przełożyć do wyparzonych słoików i zakręcić wyparzonymi pokrywkami.



40 komentarzy:

  1. musi smakować wybornie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmelitko, jeśli tak pachnie i smakuje niebo, to ja tam chcę :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. wow! jesteś niesamowita! Karmel-itka ma rację, musi być obłędna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Justynko, fiołkowa czarodzieja :) Miłe :)

      Usuń
  4. Witam Ciebie serdecznie,

    masz bardzo interesujący blog z wieloma apetycznymi przepisami, gratuluję! A Twoja konfitura wygląda obłędnie :)
    Zauważyłam, że masz kilka widgetów z innych stron na swoim blogu. Byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła swój blog także do nas, na listę Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych. Już ponad 1100 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy. Rejestracja jest darmowa i bardzo prosta, wystarczy tylko padać adres bloga oraz adres e-mail.

    Życzę miłego dnia,
    Magdalena
    W razie jakichkolwiek pytań, pisz śmiało na info@znajdzprzepisy.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena, dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Kamila! Ja zapach czuję aż u siebie:)
    Uwielbiam fiołkowe przetwory!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm, wygląda pysznie. Muszę chyba założyć sobie plantację fiołków. Co prawda z roku na rok pojawia się ich u mnie coraz więcej, ale i tak żal mi je zerwać i... pożreć. Kamilo, czy Ty je uprawiasz na hektarach czy masz jakieś inne niewyczerpywalne "źródełko" gdzieś w lesie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolka, mała łąką ale w tym roku bardzo obrodziły, niestety u mnie już jest koniec :(

      Usuń
    2. He, he, nie dziwię się, łasuchu. ;)

      Usuń
    3. Jolka, od kwiatów się nie tyje, hihihi

      Usuń
  7. Boska! Uwielbiam Twój zapał w jedzeniu kwiatów! ;)
    Pinkcake

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, to jedzenie jest zaraźliwe :) Pozdrawiam

      Usuń
  8. Istne fiołkowe szaleństwo! :D
    Jolka zadała dobre pytanie - masz plantację? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alucha, o tak to by było to, wielka światowa plantacja fiołków :)

      Usuń
    2. Ja się przyłączam do marzenia o takiej plantacji:)

      Usuń
    3. Aniu, fajnie mieć marzenia. Lubię to :)

      Usuń
  9. Ciekawa jestem smaku takiej konfitury :) a co do Twojego posta, to bardzo spodobał mi się wizualnie :) i do tego jeszcze moje ulubione kolory, cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plum in the kitchen, dziękuję bardzo mi miło :) Pozdrawiam

      Usuń
  10. Co za kwiatowe szaleństwo u Ciebie!
    Chyba zerwałaś wszystkie fiołki w okolicy,bo żeby zrobić taką konfiturę to trzeba ich ogromne ilości...
    A ja lubię jak one rosną i pachną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, starczyło i dla tych co lubią je oglądać, wysyp w tym roku u mnie był, jak nigdy. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Kamilka , jej taka konfitura to chyba ta mityczna ambrozja jest co? No, ale jak ogrody Babilonu to raj prawdziwy musi być:)))
    Raju i jeszcze te fotki do zjedzenia
    Oj ,żebyś ty mieszkała blisko mię , ojej ,a może mieszkasz:D?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, ogródek w Wielkopolsce to chyba nie ten kierunek, ale bardzo żałuję, oj bardzo. Pozdrawiam

      Usuń
  12. Nie mam, cholera jasna, na podwórku tych fiołków, jedynie fioła w głowie.
    Ale szczerze zazdroszę, jutro zobaczę, co tam u sąsiadów wyrosło :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dobrze popatrz :) Pozdrawiam Was!

      Usuń
  13. mam ochotę wkraść się do twojej spiżarenki i podjeść sobie tych twoich kwiatowych przetworów!!!:))) no po prostu zazdraszczam!!!:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, można bez wkradania :) Pozdrawiam

      Usuń
  14. ach ach ach i jeszcze raz ach!;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem oczarowana... i nie wiem co więcej powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniała :) ależ ona musi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, jest znakomita i bardzo aromatyczna. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Mam płatki róż :) Powiedz mi czy z tego przepisu można zrobić konfiturę z płatków róży? tzn. czy będą takie same proporcje? i ile mniej więcej czasu gotowałaś całość? :) Z góry dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
    3. Kasiu, w tej konfiturze jest troszkę inna proporcja, polecam więc jeden z tych przepisów, sprawdzone, korzystam z nich od lat:
      http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/06/rozane-przetwory.html
      Z gotowaniem, to jest rożnie, czasem trwa dłużnej, a czasem krócej, trudno mi konkretnie określić czas :)

      Usuń
  17. pięknie wygląda i ten kolor...
    Mam też pytanie, ile mniej więcej wyszło tej konfitury?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angie, mnie wyszły z tej porcji dwa takie słoiczki jak na zdjęciu. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect