codzienność

środa, 18 grudnia 2013

żurawina do mięsa


Żurawina z dodatkiem wina Marsala, skórki oraz soku z pomarańczy aromatyzowana cynamonem i goździkami to doskonały dodatek do dań mięsnych, serów czy też czy dziczyzny. Żurawinę do mięsa z przepisu Bill Grangera dodaję do akcji Wielkie Święto Żurawiny 2013.


400 g żurawin 
sok 1 z pomarańczy
skórka z 1 pomarańczy
1/4 szklanki wina Marsala
1 szklanka cukru
laska cynamonu
1/2 łyżeczki goździków

Włożyć do garnka żurawiny, wlać sok z pomarańczy, wino, dodać cukier, cynamon i goździki. Całość gotować na średnim ogniu przez 10 minut, mieszając od czasu do czasu. Wyjąć goździki, cynamon i gotować kolejne 10 minut, aż masa zgęstnieje.

 


Wielkie Święto Żurawiny 2013

14 komentarzy:

  1. Wow, na ile sposobów można zrobić żurawinę :-)
    U mnie jabłkowo-gruszkowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bee, i każda doskonała, ja też lubię z mieszanką jabłkowo-gruszkową :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. ale mi się podoba ta żurawina , ja bym ją do chałki podała , a co , jak mi starczy czasu to zrobię i jak kupie żurawinę oczywiście
    p.s to może być ta amerykańska duża żurawina co?

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ją! niezastąpiona do mięsa albo sera:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ rodzinka ma z Tobą dobrze:-)) Do pasztetu lub serka idealna:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ło, super. Zastosuję do sera !

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  6. O domowej żurawinie do mięs nie pomyślałam zawczasu... dziś kupiłam gotową ... ale się poprawię i następną przygotuję własną wg przepisu jaki prezentujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis. Jutro idę do lasu, bo już się żurawina czerwieni:). Mam tylko pytanie o wino Marsala, ponieważ wiem, że są trzy rodzaje. Czy chodzi o słodkie? Gdzie można je kupić? Czy ewentualnie mogę dodać inne wino?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneta, miłego zbierania w takim razie :)
      Moje Marsala było słodkie, więc można je zastąpić innym słodkim czerwonym winem.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. DO LASU TO PO BORÓWKI, A PO ŻURAWINKĘ NA BAGNA!

      Usuń
    3. O rety, do ogródka też po żurawinę i borówkę brusznicę można pójść :)

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect