codzienność

poniedziałek, 9 grudnia 2013

pierniczki brukowce


Pyszne brukowce nadziane marmoladą z owoców dzikiej róży, przygotowane według przepisu z "Kuchni Polskiej" z 1975 roku. Z ciasta piernikowego z dodatkiem karmelu, tworzy się kulki wielkości orzecha włoskiego, nadziewa marmoladą i układa na blasze, jeden obok drugiego. Gałki piernikowe podczas rośnięcia w piekarniku łączą się razem tworząc bruk. Przepis na pierniczki brukowce dodaję do akcji Majanki 7 Festiwal Pierniczków.
 

 1250 g mąki pszennej
400 g cukru
250 g miodu
100 g masła
2 jajka
2 łyżeczki sody
1 łyżka przyprawy do piernika
300 g marmolady z owoców dzikiej róży 


Dwie łyżki cukru zrumienić na patelni, wlać dwie łyżki wody i zagotować. Masło stopić, cukier zalać gorącym karmelem, wymieszać, gdy cukier się rozpuści dodać miód, przyprawy i zagotować, potem ostudzić. Do mąki dodać miód, sodę, jajka, tłuszcz i wymieszać, wyłożyć ciasto na stolnice i zagnieść ciasto. Jeśli jest zbyt rzadkie dodać mąkę, jeśli gęste dodać wody. Ciasto odstawić na 30 minut. Po tym czasie z ciasta formować gałki wielkości orzecha włoskiego, lekko spłaszczać i nadziewać marmoladą, sklejać i formować w kulkę. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w centymetrowych odstępach. Gałki piernikowe po wyrośnięciu łączą się razem tworząc bruk. Pierniczki piec w piekarniku nagrzanym do 180º C, przez około 20 minut, aż się lekko zarumienią. 
  

cukier puder
woda

Pierniczki polukrować lukrem przygotowanym z cukru pudru i wody. 




Festiwal

16 komentarzy:

  1. To nadzienie do mnie przemawia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, bardzo mnie to cieszy :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękne zdjecia , jeszcze piękniejsze pierniki i jak nadziane, a Kamilka one muszą mięknąć czy od razu doi zjedzenia?
    Bo ja jak po dekoruję to co mam jeszcze muszę upiec trochę takich co tylko do zjedzenia są :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, pierniczki, dzięki nadzieniu i lukrowi są mięciutkie leżąc nawet bez przykrycia, zapakowane w puszkę, będę rozpływać się w ustach :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. znakomite pierniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze zrobic :) wygladaja mega pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sara, polecam są naprawdę pyszne :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. jak one maja ie byc dobe, jesli zepewne uzywałaś swojej marmolady !
    Nazwa dla mnie nowa, ale składniki przepyszne, więc nic tylko robić :D

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, masz rację, choćby dlatego :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Pięknie nadziane! Porywam choć jeden! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne są te pierniczki, jestem zachwycona!
    Super, naprawdę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, bardzo mnie to cieszy, tym bardziej, że przygotowałam je na festiwal :)

      Usuń
  8. I tu takie pyszności,a ja dzisiaj i jutro mam dzień bez węglowodanów;-(

    OdpowiedzUsuń
  9. Toz to niesamowite, roza nei tylko do pączków ale i do pierniczkow! Usciski swiateczne Kamilo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect