codzienność

czwartek, 5 grudnia 2013

piernik dyniowy


Przepyszny piernik z dodatkiem startej na tarce dyni o aromacie wanilii. Piernik dyniowy jest puszysty, bardzo wilgotny i doskonale smakuje polany czekoladą. Przepis na piernik dodaję do akcji Majanki 7 Festiwal Pierniczków.


2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka tartej dyni
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
3 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli

W misce utrzeć jajka z cukrem, powoli wlewać olej i ubijać, aż masa będzie puszysta. Dodać tartą dynię i ubić, następnie dodać przesianą mąkę, przyprawę, proszek do pieczenia, sodę, sól i wszystko razem wymieszać. Wlać masę do formy wysmarowanej masłem i wyspanej mąką, wygładzić. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 180° C i piec przez około 70 minut, sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest suche.


100 g czekolady
2 łyżki słodkiej śmietany


W garnuszku podgrzać śmietanę, dodać rozkruszoną czekoladę i mieszać do połączenia. Udekorować wierzch piernika.



Festiwal

8 komentarzy:

  1. podoba mi się! uwielbiam dyniowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z dynią , mniam mniam , pycha ,aż mi pachnie przez monitor

    OdpowiedzUsuń
  3. z taką domową przyprawą piernikową, piernik jest najlepszy !

    pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. ale puszysty i delikatny ;) dla mnie bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie oryginalne pierniki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny piernik Kamilko! :)
    Fajnie,ze dołączyłaś do Festiwalu, bardzo się cieszę :) Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekłam na imprezę ostatnio podobny, z mnóstwem orzechów. Pyszny:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pachnie tu u mnie dzięki Tobie!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect