codzienność

piątek, 20 grudnia 2013

Cranberry Noels


Bardzo smaczne, kruche i maślane ciasteczka z dodatkiem suszonej żurawiny i orzechów pekan są bardzo proste do wykonania. Ciasteczka doskonale sprawdzą się jako świąteczny prezent, można je też przechować przez jakiś czas w szczelnej puszce. Cranberry Noels upieczone według przepisu Marthy Steward, dodaję do akcji Wielkie Święto Żurawiny 2013.
 

220 g masła 
1/2 szklanki cukru
2 łyżki mleka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/4 łyżeczki soli
3 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki suszonej żurawiny
1/2 szklanki orzechów pekan 


Mąkę, cukier, sól, mleko posiekać z masłem, dodać ekstrakt i szybko zagnieść ciasto. Dodać posiekaną żurawinę oraz posiekane orzechy i szybko zagnieść spójne ciasto. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce co najmniej przez dwie godziny. Po tym czasie na obsypanym mąką blacie rozwałkować ciasto na grubość kilku minimetrów i wykrawać foremką dowolne kształty. Ciasteczka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, wstawić do piekarnika nagrzanego do 200° C, piec przez około 12 minut, aż się zrumienią.



  

  
Wielkie Święto Żurawiny 2013 - zaproszenie

16 komentarzy:

  1. świetne ciasteczka muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedne z najlepszych ciasteczek wg Alci :D
    Ale w formie choinki to jeszcze nie jadłam , śliczne są u ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, wersja choinkowa bardzo ładnie wygląda :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Z takimi dodatkami muszą być pyszne! A choineczka śliczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe! porywam kilka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ALE BOSKIE! :) pieknie Ci wyszły Kamilko!

    OdpowiedzUsuń
  6. A takich nie było w moim zestawie:(
    Cóż za niedopatrzenie Kamilo!;)))
    Wyglądają bardzo świątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedne z najlepszych ciasteczek jakie kiedykolwiek jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. PRZED CHWILA JE WYJELAM Z PIECA SA SLICZNE KRUCHE ALE NIESTETY ZA SLONE NIE WIEM WYDAJE MI SIE ZE DALAM TAK JAK W PRZEPISIE POL LYZECZKI ALE JA SIE NIE PODDAJE TE I TAK ZJE MOJ MILY A JA JUTRO SPROBOJE Z POLOWA SOLI DZIEKI ZA PRZEPIS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proxi, bardzo mi przykro, zmienię może dla bezpieczeństwa na szczyptę, dawałam tak jak w przepisie i są ekstra :)

      Usuń
  9. Też miałam się w tym roku skusić na ciasteczka z żurawiną, jednak niestety brak czasu! Strasznie tego pożałowałam, jak zobaczyłam Twoje zdjęcia. Po prostu piękne i na pewno pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe!
    Takie świąteczne i zimowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale boskie!:-) Chcę takie:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio nie mogę oprzeć się żurawinie i dodaję ją prawie do wszystkiego. A już do ciasteczek, obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, juz mialam dosc ciasteczek na te rok, a tu takie kuszace Kamilo, och, och!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect