codzienność

poniedziałek, 16 grudnia 2013

krem z ciastek Speculoos


Przepyszny krem z ciasteczek Speculoos z dodatkiem czekolady, miodu, mleka i oleju. Ten korzenny krem jest idealny do smarowania lub przekładania ciasteczek, placuszków czy też jako dodatek do chleba lub podjadania łyżeczką ze słoika. Przepis na krem z ciastek Speculoos inspirowany przepisem Sigrid Verbert z książki "Smakowite prezenty".


250 g ciastek Speculoos
50 ml oleju
50 g miodu
30 g cukru
150 ml mleka
100 g czekolady 


Ciasteczka ułożyć na blasze do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 150º C  na 10 minut. Ciasteczka ostudzić, a następnie rozkruszyć. W garnku podgrzać mleko, miód, cukier oraz czekoladę, aż składniki się połączą. Gorącą masą zalać rozkruszone ciasteczka, dodać olej i wymieszać, aż powstanie jednolita, gęsta masa. Krem przełożyć do wyparzonego słoiczka.  

15 komentarzy:

  1. Kocham takie kremy ! Mogłabym wyjadać je łyżeczką ze słoika :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalie, oj rzeczywiście trudno się powstrzymać :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. brzmi mega pysznie :) może uda mi się zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam , nie robiłam ,a tak pysznie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, koniecznie musisz to nadrobić :) Polecam!

      Usuń
  4. Oj Kamilka, jesteś szalona:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, jakieś zboczenia można mieć :)

      Usuń
  5. mam wielką ochotę na niego:D achhh

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam w zeszłym roku podobny krem, choć z trochę innego przepisy. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile taki krem może być przechowywany w lodówce? Wiem, że pewnie zniknie od razu, ale tak na wszelki wypadek pytam, bo nie wiem jak wcześnie przed świętami mogę go przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu u mniej tydzień stoi i jest ok. Myślę, że około 10 dni nic się nie powinno dziać :) Pozdrawiam

      Usuń
  8. Uwielbiam!
    Tylko szkoda mi upieczonych speculoos'ów...

    OdpowiedzUsuń
  9. te spekulosy też zrobiłaś sama, czy udało Ci się je gdzieś kupić, ja ich nigdzie nie widziałam a wiem, że są smakowite :)) Krem cud-miód!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, krem robiłam z moich upieczonych, do dekoracji użyłam jednak kupnych, w Lidlu były. Krem polecam :)

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect