codzienność

czwartek, 29 sierpnia 2013

szafranowe risotto z kwiatami cukinii


Pyszne i bardzo sycące risotto z cukinią i jej kwiatami, doprawione szafranem, czosnkiem, białym winem, tymiankiem i skórką z cytryny, aksamitne dzięki dodatkowi masła. Przepis na doskonałe szafranowe risotto z kwiatami cukinii dodaję do Kwiatowej Książki Kucharskiej 2013.


1000 ml bulionu
1 szklanka ryżu do risotta
2 łyżki oliwy
2 łyżki masła
1 cebula
2 ząbki czosnku
6 nitek szafranu
1/2 szklanki wytrawnego białego wina
10 kwiatów cukinii
1 cukinia
gałązka tymianku
skórka z 1/2 cytryny
sól 
pieprz

Ma rozgrzanej oliwie podsmażyć posiekane ząbki czosnku, dodać posiekaną cebulę i chwilę smażyć. Dodać ryż i mieszać, aż stanie się szklisty, przez około 4 minuty. Dodać szafran, wmieszać wino i zredukować niemal do suchości. Wlać nabierkę gorącego bulion i gotować, mieszając, aż płyn zupełnie zniknie. Wlać kolejną i powtarzać tak, aż ryż będzie miękki i kremowy, przez około 30 minut. Na 10 minut przed końcem gotowania ryżu, dodać pokrojoną w plasterki cukinię oraz posiekany tymianek i wymieszać, gotować, aż ryż będzie gotowy. Risotto zdjąć z ognia, wmieszać oczyszczone i pozbawione pręcików kwiaty cukinii, masło oraz skórkę cytrynową, wszystko dokładnie wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem. 



9 komentarzy:

  1. o ja cie , zazdroszczę i to jak , Kamiluś jak mi się marzy taka wersja risotta , oj jak
    A nie mam skąd kwiatów brać :(

    OdpowiedzUsuń
  2. wybitne, takie mega kremowe:) boskie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada przepysznie Kamilo! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to wspaniale wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne danie i wygląda bardzo apetycznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy8/29/2013

    och, pysznie! ja cały czas czaję się na risotto z kwiatami cukinii, ale jakoś nie chcą się one pojawić w odwiedzanych przeze mnie miejscach ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe czy Za Rzeką są jeszcze kwiaty... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super danie ! Mam jeszcze kwiaty dyni, moze zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Normalnie dostałam ślinotoku...I jak ja mam teraz iść spać?;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect