codzienność

czwartek, 22 sierpnia 2013

porzeczkowy chutney


Porzeczkowy chutney to dobry dodatek do wszystkich wędlin i mięs, świetnie smakuje podany do ulubionych serów, można go używać zamiast keczupu. Przepis na chutney z książki Małgorzata Caprari "Pikantne i słodkie przetwory domowe".


2000 g czerwonych porzeczek
1000 g cukru
1 szklanka octu winnego
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonych goździków
1/2 łyżki pieprzu
1/2 łyżki mielonego ziela angielskiego

Oczyszczone porzeczki zasypać cukrem i pozostawić na 30 minut, następnie powoli podgrzewać na małym ogniu, mieszając drewnianą łyżką, do chwili, gdy powstanie jednolita masa. Dodać ocet oraz przyprawy i smażyć jeszcze około 30 minut, nadal mieszając. Gorącym chutneyem napełnić wyparzone słoiki i zamknąć wygotowanymi pokrywkami. 

17 komentarzy:

  1. Pyszny jest też do pasztetów i pieczeni.
    Piękne porzeczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, o tak wyśmienicie do pasztetów :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. U mnie porzeczki zniknęły:(
    A chciałam zrobić jeszcze kilka słoiczków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, ostatni krzak został ogołocony, więc i u mnie już koniec, do następnego roku :) pozdrawiam

      Usuń
  3. ale ma ładny kolor

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem oczarowana ! :)

    piękny kolor i zdjęcia zabójcze, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, dziękuję, pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Już nie widzę porzeczek;-( Szkoda.
    Kamilo, mam podobny talerz do serów, nie pozostają na nim tłuste plamy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, nie zauważyłam do tej pory by się coś działo z tym kamieniem, muszę go bardziej poobserwować. A u mnie porzeczek to już ostatni rzut, szkoda :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Świetny! Z serem pleśniowym musi smakować doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majanko, uwielbiam takie dodatki do sera, polecam :)

      Usuń
  7. dla mnie cos idealnego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. widać, że konsystencję ma doskonałą!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect