codzienność

czwartek, 14 listopada 2013

markizy orzechowe


Chrupiące, kruche ciasteczka z dodatkiem mielonych orzechów, przełożone kremem orzechowo - czekoladowym i udekorowane czekoladą oraz połówkami orzechów włoskich. Przepyszne markizy orzechowe inspirowane przepisem z prasy dodaję do akcji Orzechowy Tydzień. 


200 g mąki pszennej
100 g mielonych orzechów włoskich
100 g cukru
1 żółtko
125 g masła
2 łyżeczki skórki z cytryny
krem orzechowo - czekoladowy
czekolada
połówki orzechów włoskich

Mąkę, mielone orzechy, cukier, skórkę z cytryny posiekać z masłem, dodać żółtko i szybko zagnieść ciasto. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce.
Rozwałkować ciasto na grubość pół centymetra i powykrawać krążki. Ciasteczka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, wstawić do piekarnika nagrzanego do 175° C  i piec przez około 12 minut, aż się zrumienią. Ciasteczka ostudzić, a następnie składać po dwa, przekładając je kremem orzechowym. Wierzch ciasteczek udekorować roztopioną czekoladą oraz połówkami orzechów włoskich. 



Orzechowy Tydzień

7 komentarzy:

  1. Jejku, jakie to piękne!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakby mi takie stały, to nie mogłabym sie pohamować, a kysz kusicielko...;-)
    A ten krem czekoladowo-orzechowy to gotowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, skuś się koniecznie!
      Krem może być kupny ze słoika, albo taki domowy :) Ja właśnie zaliczyłam wpadkę, bo zapomniałam, że mojego na blogu jeszcze nie ma więc muszę to nadrobić :)

      Usuń
  3. Przepyszne ciasteczka!
    I bardzo ładnie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ smakowity pomysł .Piękne są te ciastka !:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale piękne: lubię takie malutki i słodkie słodkości :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect