codzienność

wtorek, 17 czerwca 2014

knekkebrød


Czerwcowa piekarnia Amber jest fit za sprawą Marzenki, która wybrała do wspólnego wypiekania bardzo popularne w krajach skandynawskich chrupkie pieczywo, znane pod nazwą knekkebrød. Jest to płaski chlebek pełen ziaren, pieczony z dodatkiem mąki żytniej pełnoziarnistej. Ten zdrowy, szybki w wykonaniu, mocno chrupiący chlebek, zastępuje tradycyjne pieczywo na śniadanie i może stanowić zdrową przekąskę pomiędzy posiłkami. Knekkebrød jest pieczony bez zakwasu, drożdży i proszku do pieczenia, z prostych i naturalnych składników, podobnie jak chleb zmieniający życie. Knekkebrød dobrze smakuje z wytrawnymi dodatkami, jak ser, szynka, łosoś, wyśmienicie komponuje się też ze słodkimi dżemoladami. Pieczywo to jest długo świeże, przechowywane w pojemniku z przepuszczalną pokrywką.


200 ml otrębów pszennych
200 ml płatków owsianych
200 ml pestek dyni
200 ml mąki żytniej pełnoziarnistej
200 ml ziaren słonecznika
100 ml siemienia lnianego
100 ml ziaren sezamu
2 łyżeczki soli
700 ml wody


Wszystkie składniki wymieszać i odstawić na 10 minut. Duże blachy wyłożyć papierem do pieczenia i na nich równomiernie, bardzo cienko rozsmarować masę. Blachy wstawić do piekarnika nagrzanego do 150° C na 10 minut. Po tym czasie, wyciągnąć blachy i chlebki pokroić na równe prostokąty. Wstawić ponownie do piekarnika na około 40 minut. Wyciągnąć i odstawić do ostudzenia. Pieczywo przechowywać w pojemniku z przepuszczalną pokrywką.



23 komentarze:

  1. Najbardziej smakował mi ten chlebek na słodko, czyli tak jak piszesz. ;)
    Śliczne prostokąty Kamilko :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo piękne chrupki!
    Dla mnie smaczne i na słodko i wytrawnie.
    Dziękuję Kamila.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne batoniki!:)
    Na słodko nie próbowałam,
    mój faworyt to kozie masło i rzodkiewka;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie próbowałam na słodko, bo dodałam chili i był mocno pikantny, następnym razem dodam żurawinę i spróbuję z jakimś dżemem.
    Fajne kształty i konkretna grubość , nie jakieś tam cienizny. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie próbowałam na słodko, ale pewnie powtórzę ten wypiek nie raz ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Kamilka za wspólny czas. Pięknie Ci . Ja już będę go piekła często:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być pięknie Ci wyszedł ten chlebuś:-))

      Usuń
  7. ślicznie Ci się upiekł! dziękuję za wspólne pieczenie :) u nas to hit domowy! dzieciaki uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny i pyszny, dziekuję za pieczenie i do następnego :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Część mojego chlebka córka zabrała ze sobą by rozpropagować go wśród koleżanek, bo rzeczywiście wart tego, dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne kwadraciki pełne ziarenek , ja upiekę pewnie dopiero w lipcu

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyjątkowo fotogeniczne te Twoje kromeczki i każde ziarnko widać jak na dłoni :) Pięknie dziękuję za wspólny chleb i czas bezcenny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne zdjęcia bardzo ładnego chleba :) Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie zaprezentowany chlebek, taki równiutki. No i oczywiście pyszny. Dziękuję za wspólne pieczenie i pozdrawiam, Ela

    OdpowiedzUsuń
  15. Chlebek idealny !
    Dzięki za wspólny czas :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Są piękne :D Dziękuję za wspólnie spędzony czas

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale pięknie wyszły! Dziękuję za wspólne pieczenie;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Pomyślałam, że można dodać trochę miodu zamiast soli i będzie fajnie.
    Piękne zdjęcia, super chlebek.
    Do następnej Piekarni !

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie Ci się upiekł! Dziękuję za kolejne spotkanie przy piekarniku!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect