czwartek, 18 kwietnia 2013

dorsz z cytrynowym ryżem


Ryby są zdrowe a odpowiednio przyprawione i podane są ucztą dla podniebienia. Dorsz z cytrynowym ryżem to lekki i bardzo pożywny posiłek. Rybę wystarczy zapiekać z dodatkiem masła, czosnku i cytryny, a do tego podać pyszny ryż o cytrynowym posmaku. Wszystko to podać w towarzystwie surówki z selera konserwowego z dodatkiem rodzynek. Dorsz z cytrynowym ryżem to pyszny posiłek o niewielkim nakładzie pracy.


4 filety dorsza
2 cytryny
50 g masła
2 ząbki czosnku
sól
pieprz cytrynowy

W naczyniu do zapiekania ułożyć umyte i osuszone kawałki ryby, doprawione solą i cytrynowym pieprzem, na nich ułożyć kawałki masła, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz plasterki cytryny. Naczynie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180° C na około 35 minut. 

100 g dzikiego ryżu
100 g białego ryżu
1 łyżka miodu
skórka z 1/2 cytryny
sok z cytryny
sól 

Do garnka z gotująca się wodą włożyć dziki ryż i gotować aż zmięknie. Następnie dodać biały ryż i gotować według czasu podanego na opakowaniu. Odcedzony ryż doprawić do smaku solą, miodem, sokiem z cytryny i dobrze wymieszać całość. 


300 g selera marynowanego
50 g rodzynek
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżka miodu
2 łyżki jogurtu naturalnego

Seler odsączyć z zalewy i włożyć do miski, dodać sparzone rodzynki. Do surówki dodać jogurt, miód, sok z cytryny i całość dobrze wymieszać.   

27 komentarzy:

  1. Zainspirowałaś mnie co do dzisiejszego obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anka, i smakowało? Pozdrawiam

      Usuń
  2. Kamila, ryż jest genialny. A w całości danie prezentuje się bardzo apetycznie. Wczoraj jadłam właśnie zapiekanego dorsza;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzena, ciekawi mnie jak dorsza zapiekasz? Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ale ładnie go podałaś, mam ochotę wypróbować ten ryż :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchenny bałagan, polecam taki ryż to smaczny dodatek :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Dziękuję Ci za ten przepis. Niedawno byliśmy w knajpie z Małżonem i nasz największy entuzjazm wcale nie wzbudziła pyszna, rozpływająca się w ustach jagnięcina, ani aromatyczny kurczak, tylko właśnie cytrynowy ryż. To był przebój obiadu i teraz wiem jak go powtórzyć u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olka, proszę bardzo, mam nadzieję, że moja wersja Wam posmakuje :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Antenko, dziękuję, pozdrawiam

      Usuń
  6. Cudowne jest to danie, każdy składnik co do jednego !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, dziękuję, pozdrawiam

      Usuń
  7. Uwielbiam takie rybki :)
    pieknie podana :)

    Buziaki :*
    http://www.pieczarkamysia.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysiu, dziękuję, miło mi. Ściskam!

      Usuń
  8. ale to smacznie wygląda!:) i jakie zdrowe jedzonko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pestka, lekko i smacznie, to jest to :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. Pycha, pycha, pycha!
    Ja do cytrynowego ryżu dodaję często szpinak;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, muszę spróbować i ja tego połączenia! Pozdrawiam

      Usuń
  10. Wiesz, że to dla mnie obiad z rodzaju tych idealnych? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alucha, bardzo mnie to cieszy :) Pozdrawiam

      Usuń
  11. a u nas też dzisiaj była rybka, ale widzę, że nie taka pyszna jak to twoja, bo my sobie kupiliśmy "gotowca" :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, zdarza się, że czasem i z tego trzeba skorzystać :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. Cudowny, smaczny obiadek. Bardzo lubię ryby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, my też a ciągle tak mało ich jemy :) Pozdrawiam

      Usuń
  13. Ryby mogę jeść codziennie i racja, dobrze przyprawione są niezastąpione. Cieszę się, że zbliża się lato i czas grillowania, u mnie zawsze króluje rybka.
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, ja też już nie mogę doczekać się grillowanych rybek i warzywek. Pozdrawiam

      Usuń
  14. Dorsz dla mnie to ulubiona rybka. NAjprostszy przepis jest czasem najlepszy - w tym wypadku najzwyczajniej z cytryna. Zrobilam rybne zakupy, online dostepny przep[is i gotowe danie obiadowe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect