codzienność

środa, 3 kwietnia 2013

pascha z wiśniami


Pascha według źródła to tradycyjna potrawa wielkanocna pochodzenia rosyjskiego, przygotowywana z twarogu lub z mleka, śmietany, masła, zwykle z dodatkiem żółtek, cukru, wanilii i bakalii. Jest słodka, podawana zazwyczaj w postaci ściętej piramidki ozdobionej rodzynkami i skórką pomarańczową. Pascha z wiśniami z przepisu Basi, jest idealnie gładka i rozpływa się w ustach, to doskonały deser o aromacie wanilii z skórką cytrynową i kandyzowanymi wiśniami.

500 g twarogu
2 żółtka
2 jaja
200 ml śmietany kremówki
125 g masła
125 g cukru
1/2 laski wanilii
125 g kandyzowanych wiśni
25 g kandyzowanej skórki cytrynowej

Zmielony twaróg, żółtka, jaja, miękkie masło, śmietanę i cukier ucierać w garnku na małym ogniu. Podgrzewać kilka minut, aż zacznie delikatnie bomblować, należy przy tym uważać by masy nie zagotować. Gorącą masę zdjąć z ognia i schłodzić wstawiając garnek do pojemnika z zimną wodą. Mieszać, aż całkowicie ostygnie. Następnie do masy dodać ziarenka wanilii, kandyzowaną skórkę cytrynową i wiśnie odsączone z syropu. Średniej wielkości sitko wyłożyć gazą i postawić na głębokiej misce. Masę wyłożyć na gazę, przykryć końcami gazy, obciążyć i zostawić na noc w lodowce do odciśnięcia.


15 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam paschy, a wygląda bardzo apetycznie :). Może warto zrobić wcale nie w okresie wielkanocnym? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alucha, oj warto, warto! To jest pychota! U mnie w tym roku pierwszy raz, i to był hit :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. a ja też jeszcze nie jadłam paschy i też chyba odgapię i zrobię w sezonie po-świątecznym, a potem wprowadzę nową świecką tradycję!:)

      Usuń
    3. Gosiu, już mi pasuje ta świecka tradycja. Ja do następnych świąt nie wytrzymam :)

      Usuń
    4. no to skoro tak zachwalasz, to też spróbuję:)

      Usuń
  2. Uwielbiam paschy :) Twoja wyglada przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. boska! miała byc i u mnie w te świeta, ale już czasu na nią brakło:/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda kusząco. Będę musiała wypróbować w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłam i nie jadłam paschy. Fajnie odbita kratka od gazy na zdjęciach:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam ją w tym roku zrobić po raz pierwszy,
    ale oczywiście czasu zabrakło.
    Jak tylko wróci mi chęć na słodycze,
    zrobię ja na pewno, bo kto powiedział,
    że to tylko świąteczny przysmak;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, warto zrobić, to niebiański deser :)

      Usuń
  7. smakowicie wygląda!:) szkoda, że już po świętach i nie robiłam paschy:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda tak smacznie! Piękna po prostu.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja lubię paschę!
    A z wiśnią to jest prawdziwy przebój dzięki Basi.
    U mnie obowiązkowa.
    Rodzinna to ze skórką pomarańczową.

    OdpowiedzUsuń
  10. To chyba moje ukochane wielkanocne "ciasto". W tym roku jadłam wersję mojej mamy. A z wiśnią musi być idealna.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect