codzienność

wtorek, 31 marca 2015

pascha carska


Pascha czyli kremowy deser przygotowany z twarogu, masła, jaj i bakalii, jest tradycyjnym daniem rozpoczynającym w Rosji święta wielkanocne. Pascha jako potrawa Wielkanocna znana jest również w Polsce, zwłaszcza wśród rodzin wywodzących się z Kresów Wschodnich. Pascha może być gotowana lub robiona na zimno, zawsze jest słodka i maślana. Pascha carska przygotowana według przepisu Agnieszki Kręglickiej jest wyśmienita, bardzo kremowa, mocno waniliowa i napakowana ulubionymi bakaliami.


1000 g twarogu
4 żółtka
3 jaja
375 ml śmietany kremówki
250 g masła
250 g cukru
1 laska wanilii
50 g rodzynek
50 g kandyzowanej skórki pomarańczowej



Zmielony twaróg, żółtka, jaja, miękkie masło, śmietanę i cukier ucierać w garnku na małym ogniu. Podgrzewać kilka minut, aż zacznie delikatnie bomblować, należy przy tym uważać by masy nie zagotować. Gorącą masę zdjąć z ognia i schłodzić wstawiając garnek do pojemnika z zimną wodą. Mieszać, aż całkowicie ostygnie. Następnie do masy dodać ziarenka wanilii oraz bakalie i wszystko razem dobrze wymieszać. Formę z dziurkami wyłożyć ściereczką, napełnić masą, obciążyć i zostawić na noc do odciśnięcia. Przełożyć paschę do góry dnem na półmisek i dowolnie udekorować.

11 komentarzy:

  1. Prześliczna ta pascha! Aż szkoda jej jeść :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna! Sama nigdy nie robiłam, więc tym bardziej podziwiam Twoją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bosko:-) I gdyby nie ta ilość bakalii, to już bym ją robiła;-) Nie lubimy rodzynek i skórek kandyzowanych;-(

    OdpowiedzUsuń
  4. przyznam, że nigdy nie próbowałam paschy, a tym bardziej nigdy jej nie przygotowywałam
    a Twoja wygląda bardzo ładnie :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Kamila , to najpiękniejsza chyba pascha na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też sie przymierzam do zrobienia paschy na te święta i już mam smaka :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za przepis , Zrobiłam dałam tylko mniej masła i mniej śmietanki bo byłaby dla mnie za tłusta.
    A i tak to bomba kaloryczna, Wyszła Przepychowata !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mumin, oczywiście ilość dodatków można regulować według własnego upodobania :) Zgadza się ona ma miliard kalorii :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Nigdy nie robiłam i nie jadłam (!) paschy! Może to kwestia regionu? Nikt dookoła mnie nie robi paschy. A ona jest taka piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alucha, a jaka smaczna :) U mnie też dopiero od trzech lat, ale teraz nie wyobrażam sobie świątecznego stołu bez niej :) Buźka!

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect