codzienność

sobota, 29 grudnia 2018

pralinki chałwowe

 
Świeżo prażone ziarna sezamu dosłodzone miodem o aromacie wanilii z aksamitną czekoladą, to połączenie, któremu trudno się oprzeć. Pralinki chałwowe sprawdzą się jako słodki upominek lub jako małe co nieco do kawy.

 
150 g sezamu
80 g miodu
10 g cukru z wanilią
100 g czekolady

Sezam uprażyć na suchej patelni. W malakserze zmiksować sezam, miód oraz cukier. Masę podzielić na części wielkości orzecha włoskiego. Z każdej części uformować kulkę. Kulki obtaczać w czekoladzie roztopionej w kąpieli wodnej. Pralinki schłodzić w lodówce.

6 komentarzy:

  1. te złote kuleczki będą mi się śnić do póki ich nie zrobię , czapki z głów i inne nakrycie tu się należy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, będzie mi miło jeśli i u Ciebie w domku będą się nimi raczyli :)

      Usuń
    2. zrobiłam, mam nadzieję ,ze trochę się rozwidni ,żeby jakieś choć krzywe zdjęcie zrobić na dowód , bo szybko znikają

      Usuń
  2. Cudowne!
    Chyba skuszę się na nie i zrobię...
    Wspaniałości w 2019!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, będzie mi miło.
      Dla Ciebie również wszystkiego co najlepsze! Dziękuję :)

      Usuń
  3. Przepadam za pralinkami domowej roboty ale takich z chałwą jeszcze nie miałam szansy spróbować. To połączenie wydaje mi się trafione! Wiele ciekawych inspiracji na czekoladowe, nietuzinkowe słodkości znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    i bardzo często tam zaglądam, kiedy potrzebuję pomysłu na deser.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect