codzienność

sobota, 15 czerwca 2013

galaretka z kwiatów akacji


"Zapach tysiąca i jednej nocy"

Galaretka z kwiatów akcji jest pyszna, bardzo gęsta i trudno powstrzymać się przed podjadaniem. Doskonale nadaje się do wypieku ciastek, ciast i przygotowania deserów. Przepis na aromatyczną galaretkę z kwiatów akacji pochodzi stąd i dodaję ją do Kwiatowej Książki Kucharskiej 2013


1250 ml kwiatów akacji
625 ml wody
65 g cukru
13 g pektyny
1/2 łyżeczki pasty waniliowej
1 ziarno kardamonu
30 ml soku z cytryny

Oczyszczone kwiaty akacji umieścić w naczyniu i zalać wrzącą wodą, odstawić na minimum 6 godzin. Napar przecedzić przez sitko wyłożone gazą do garnka, dokładnie wyciskając z kwiatów cały płyn. Cukier wymieszać z pektyną, roztartym kardamonem, pastą wanilią i dodać do naparu. Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć temperaturę i redukować płyn do 2/3 objętości. Dodać sok z cytryny i gotować jeszcze 2 minuty. Galaretkę rozlać do wyparzonych butelek, zakręcić wyparzonymi pokrywkami i studzić pod kocem. 

3 komentarze:

  1. Miałam w planach go zrobić ale nie zdążyłam. Może w przyszłym roku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. aaaaa ja go znam , z tamtego roku , robiłam jego i ten dżem Beatki
    mój mi jakoś tak sam znikł:D
    Kamilka śliczna prezentacja

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamilko, zadziwiasz mnie zastosowaniem akacji. Jestem bardzo na tak:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect