codzienność

piątek, 16 stycznia 2015

chlebek bananowy Sophie Dahl


Dojrzałe banany świetnie sprawdzają się w wypiekach. Taki bananowy chlebek jest idealny na śniadanie, posmarowany masłem lub ulubioną dżemoladą. Sprawdzi się jako słodka przekąska z kleksem jogurtu naturalnego, można go wtedy jeszcze dodatkowo podpiec na patelni. Chlebek bananowy Sophie Dahl upieczony na podstawie przepisu z książki "Apetyczna panna Dahl", pięknie pachnie i doskonale smakuje, a przede wszystkim jest szybki i bardzo prosty w przygotowaniu, wystarczy miska i widelec, by rozgnieść dojrzałe banany, a następnie wymieszać je z pozostałymi składnikami. Chlebek po upieczeniu można zamrozić, a potem zajadać gdy przyjdzie ochota. W przepisie zmniejszyłam ilość cukru. 


4 banany
150 g cukru trzcinowego
1 jajko
75 g masła
1 łyżka ekstraktu waniliowego
170 g mąki pszennej
1 łyżeczka sody
szczypta soli

Banany rozgnieść widelcem, połączyć z cukrem, jajkiem, roztopionym i ostudzonym masłem oraz ekstraktem waniliowym. Dodać mąkę wymieszaną z solą oraz sodą i wszystko dokładnie wymieszać. Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem keksówki i piec godzinę w piekarniku rozgrzanym do 180º C. Chlebek po ostudzeniu wyjąć z formy.


8 komentarzy:

  1. Tyle już słyszałam o tym chlebku, a ciągle go nie zrobiłam... Trzeba to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To mój ulubiony bananowy chlebek!
    Pysznie prezentuje się u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę upiec i to koniecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest podobno najlepszy na swiecie przepis na chlebek bananowy!
    Mmmmm...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie wygląda i taki jest , bo to jeden z moich ulubionych bananowych , a mój Paweł zwany najstarszym słodziakiem , potrafi pół wrąbać na jeden raz

    OdpowiedzUsuń
  6. jak apetycznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam chlebek bananowy ;) Robiłam już różne wersje i niekiedy wychodził mi zakalec, a ostatnio zrobiłam bez jajka i wyszedł idealny ;P Twój prezentuje się cudownie i patrząc na zdjęcia, poczułam jego smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Normalnie z nieba mi spadłaś. Mam 4 banany przejrzałe;-) I już wiem co z nimi zrobię:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect