wtorek, 26 lutego 2013

pasztet wieprzowy z indykiem


Nic nie zastąpi smaku i zapachu domowego pasztetu. Wystarczy udusić kawałek piersi indyka, łopatki wieprzowej, boczku i wątróbki z warzywami, potem zmielić, doprawić i upiec domowy pasztet. Dobrze dobrane składniki, połączane w pysznym domowym pasztecie wieprzowym z indykiem, przygotowanym zgodnie z rodzinną recepturą. 


400 g piersi z indyka
400 g wątróbki drobiowej
400 g łopatki wieprzowej
400 g surowego boczku
1 marchew
1 cebula
1/2 korzenia selera
4 kulki ziele angielskie
1 liść laurowy
2 bułki
2 jajka
sól
pieprz
gałka muszkatołowa 

Mięso umyć, warzywa obrać i umyć. Indyka, łopatkę, boczek i warzywa wsadzić do garnka, zalać wodą i ugotować z łyżką soli. Pod koniec gotowania dodać obraną wątróbkę i ją zaparzyć. Mięso z rosołem zestawić z ognia, dodać bułki i zostawić w zimnym miejscu na całą noc. Mięso, wątróbkę, warzywa i bułki bez odciskania, wyciągnąć z rosołu i wszystko razem dwa razy zmielić w maszynce do mięsa. Do masy dodać jajka, przyprawić do smaku solą, pieprzem i świeżo zmieloną gałką muszkatołową, dobrze razem wymieszać. Masę przełożyć do foremek keksowych i piec około 90 minut w temperaturze 180° C, sprawdzić patyczkiem. Pasztet dobrze ostudzić przed krojeniem. 



15 komentarzy:

  1. Pasztet domowy! :D W domu robimy chyba dokładnie tak samo - ważne jest dwukrotne mielenie.
    A co to za piękny rudy cudak? :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Paszczecik pierwsza klasa! :) piękne zdjęcia!

    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow,ale pychota! Taki domowy pasztet to coś wspaniałego!:)
    Piękny piesek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba podobnie jak ja lubisz pasztety.
    Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  5. zgadza się:) nie ma to jak pyszny domowy pasztecik mmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie. Na Święta chyba się skusze...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcie jasno wskazuje na to, że psiak nie został poczęstowany;)
    Też bym się obraziła!
    Domowy pasztet zawsze najlepszy!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, niema takiej opcji, poczęstować trzeba.
      A psia mina to z tych, znowu się wytarzałem, tyle, że tym razem zostanę czysty :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Teraz wszystko jasne!
      Już planowałam, żeby szybko upiec i podesłać kawałek na pocieszenie;)

      Usuń
  8. uwielbiam domowe pasztety ! Twój przepysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. te cudne psie oczka aż proszą - daj kawałeczek tego pysznego pasztetu! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. smakowity kąsek dla takiego mięsożercy jak ja:) a psiaczek wygląda na smutnego - jakby nie dostał kawałka na spróbowanie:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie robiłam pasztetu ( Mama mnie swoim ratuje ). Dziś będę robić pasztet resztkowy - czyli z resztek z rosołu. Trzymaj za mnie kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie szukałam przepisów na pasztet. Święta się zbliżają to i rodzinkę trzeba czymś nowym zaskoczyć ;) Twój przepis już dodany do zakładek... niedługo próba generalna ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny pasztet i z pewnością pyszny,kupiłam łopatkę w Lidlu i zamierzam zrobić pieczeń ale taki pasztet bardzo więc chętnie go przygotuję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect