codzienność

piątek, 11 marca 2011

sernik bałkański


Przepis na sernik bałkański znalazłam w książce Nigelli Lawson "Lato w kuchni przez okrągły rok". W oryginalnym przepisie autorka używa dwóch rodzajów sera, ja wykorzystałam tylko jeden. Ser wiejski, tłusty, aksamitny, mojej cioci. Zrezygnowałam też z posypania wierzchu ciasta płatkami migdałowymi, oprószyłam go po prostu cukrem pudrem.

50 g masła
100 g cukru
1 łyżka mąki pszennej
500 g twarogu sernikowego
150 g kwaśnej śmietany
2 łyżki miodu
5 jajek
1 łyżka wody z kwiatów pomarańczy 
cukier puder

Utrzeć masło z cukrem na lekką, puszystą masę, a następnie dodać mąkę. Delikatnie wmieszać twaróg i śmietanę, a potem miód i żółtka. Na koniec dodać wodę z kwiatów pomarańczy. Oddzielnie ubić pianę z białek i ostrożnie zmieszać z masą serową. Przelać ciasto do tortownicy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160º C na około 60 minut. Ciasto kroić po ostudzeniu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect