codzienność

sobota, 19 marca 2011

chleb cypryjski


Połączenie chleba z serem halloumi, a do tego mięta wydało mi się bardzo intrygujące. Gdy tylko zobaczyłam przepis na chleb cypryjski z mięta i halloumi w Pracowni Wypieków, od razu wiedziałam, że go upiekę. Halloumi, to słony ser produkowany na Cyprze z mleka owczego, koziego i krowiego z dodatkiem posiekanej mięty oraz soli z solanki. W przepisie nic nie zmieniałam, więc pozwolę go sobie zacytować. Dodam tylko, że chleb jest po prostu przepyszny, dawno tak dobrego nie jadłam.

500 g mąki pszennej
2 łyżeczki soli
60 ml oliwy
30 g świeżych drożdży
300 ml wody
200 g sera halloumi
1 łyżeczka suszonej mięty

Mąkę, sól, oliwę i drożdże należy umieścić w misce i delikatnie wlewać wodę, aż składniki się połączą. Mieszać przez 3 minuty, następnie przełożyć na stolnicę oprószoną mąką i zagniatać 5 minut. Rozpłaszczyć, na wierzch wsypać pokruszony ser i miętę. Uformować kulę. Przełożyć ciasto z powrotem do miski, przykryć folią i odstawić do wyrastania na 1 godzinę. Wyjąć z miski, delikatnie nacisnąć, by pozbyć się nadmiaru powietrza, uformować okrągły bochenek, który przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Odstawić do wyrastania na kolejną godzinę. Piekarnik nagrzać do 220º C. Ostrym nożem wykonać na chlebie nacięcie i wstawić do gorącego piekarnika. Piec około 30 minut (czas pieczenia może się nieznacznie przedłużyć). Upieczony chleb popukany od spodu wydaje głuchy odgłos. Przed pokrojeniem, dokładnie wystudzić bochenek na kuchennej kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect