środa, 4 lipca 2012

penne z groszkiem i borowikami w śmietanowym sosie szparagowym


Proste i bardzo smaczne połączenie makaronu z suszonymi borowikami, porami, zielonym groszkiem i szparagami. Całość zanurzona w kremowym sosie śmietanowym z dodatkiem natki pietruszki i świeżo startego sera pecorino, z nutą wędzonej papryki. Przepis na penne z groszkiem i borowikami w śmietanowym sosie szparagowym pochodzi z książki Gino D'acampo "Włoskie dania makaronowe".

400 g szparagów
50 g masła
200 g zielonego groszku
30 g suszonych borowików
2 pory
200 ml śmietany kremówki
natka pietruszki
szczypta wędzonej papryki
500 g makaronu
60 g pecorino
sól

Szparagi obrać, posiekać na długość dwóch centymetrów, wrzucić do rondla z gotująca, osoloną wodą i gotować 2 minuty. Odcedzić i przepłukać pod zimną wodą. Na patelni roztopić masło, dodać groszek, namoczone wcześniej w ciepłej wodzie grzyby, pocięte w plasterki pory, szparagi i smażyć wszystko przez 5 minut, mieszając od czasu do czasu. Wlać śmietanę i podgrzewać dalej przez minutę, stale mieszając. Dodać posiekaną natkę pietruszki i doprawić do smaku papryką i solą. Makaron ugotować według przepisu podanego na opakowaniu, odcedzić i przełożyć z powrotem do garnka. Wlać sos szparagowy i mieszać chwilę, by smaki się połączyły. Po nałożeniu na talerz posypać startym serem. 



29 komentarzy:

  1. Mam tę książkę, ale ten przepis musiał mi umknąć. Prezentuje się smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinna, polecam, warto :)

      Usuń
  2. Ja też mam książkę i też przegapiłam ten przepis. Makaron widoczny na zdjęciu to penne - warto byłoby to odnotować w przepisie dla ścisłości, bo kogoś, kto się nie zna na makaronach zdjęcia mogą wprowadzić w błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unknown, przepis polecam. A makaron z opakowania: rigatoni :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Doczytałam i faktycznie. Czyli błąd na opakowaniu :)

      Usuń
  3. Smacznie... wygląda i zapowiada się bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wykwintny makaron! pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro to danie Gino, to jest na pewno pyszne i proste:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe danie!
    Groszek i szparagi smakują tu z pewnością wyjątkowo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mamma mia :) Pyszne to musi być - ja dopiero niedawno odkryłam, że moje ukochane szparagi tak fajnie "grają" z grzybami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, duet z nich idealny :) Pozdrawiam

      Usuń
  8. pyszne połączenie:)))) już mi smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, bardzo mnie to cieszy!

      Usuń
  9. Danie proste , ale iście królewskie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula, masz całkowitą rację. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Szparagi i grzyby!
    To musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, jest gwarantuję :)

      Usuń
  11. te borowiki to kusząca sprawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusia, jeśli jeszcze się je samemu zebrało :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. Makaronik pychotka:) Z grzybami smakuje fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, zgodna jestem, ściskam!

      Usuń
  13. Ze szparagami nie jadłam, ale reszta połączeń jest mi znana, więc wiem, że to pyszne danie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zapewne by Ci posmakowało w tym zestawieniu :) Pozdrawiam

      Usuń
  14. opanowałam robienie makaronu bez śmietany i boczku do perfekcji, ale kiedy czytam przepisy z tymi składnikami, to zawsze łza mi się woku kręci :)


    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, nie ma boczku, ale jest śmietana, więc pokuszę Cie troszkę :) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect