niedziela, 15 lipca 2012

tarta z jagodami, kremem z białej czekolady i bezami

 
Tarta z pysznym krem z białej czekolady, z dużą ilością jagód i chrupiącymi bezami. Przepis na niebiańską tartę z jagodami, kremem z białej czekolady i bezami pochodzi z bloga Moje Wypieki.
 
130 g masła
1/2 łyżeczki soli
35 ml mleka
175 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki cukru pudru
1 żółtko


Wszystkie składniki na kruche ciasto zmiksować. Ciasto owinąć w folię, lekko spłaszczyć i schłodzić w lodówce przez co najmniej 2 godziny. Formę na tartę o wymiarach 29 x 20 centymetrów posmarować masłem i oprószyć mąką. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 3 minimetrów i wyłożyć nim formę, ponakłuwać widelcem. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia, następnie na papier wysypać kulki ceramiczne. Nagrzać piekarnik do 220º C, obniżyć temperaturę piekarnika do 200º C, wstawić ciasto i podpiec przez 15 minut. Następnie formę wyjąć z piekarnika, usunąć papier z obciążeniem, wstawić z powrotem do piekarnika i piec dodatkowe 10 minut, do zrumienienia spodu. Wyjąć z piekarnika, wystudzić, usunąć formę wykładając spód na paterę.
 

250 g serka mascarpone
125 ml śmietany kremówki
4 łyżki likieru z białej czekolady
100 g białej czekolady 

Zimną śmietanę kremówkę ubić na sztywno, dodawać serek mascarpone, łyżka po łyżce, mieszają szpatułką, nie należy miksować. Dodać likier, dalej mieszając. Dodać roztopioną i ostudzoną czekoladę, całość wymieszać szpatułką, do połączenia i otrzymania gładkiego kremu.

4 łyżki dżemu jagodowego
300 ml śmietany kremówki
2 łyżeczki cukru pudru
400 g jagód
beziki

Przygotowany na paterze spód do tarty posmarować dżemem jagodowym. Na dżem wyłożyć gotowy krem. Schłodzić w lodówce przez minimum 4 godziny, do całkowitego schłodzenia kremu z białej czekolady. Śmietanę kremówkę ubić, na sztywno, pod sam koniec ubijania dodając cukier puder. Wyłożyć ją na masę z białej czekolady, na górę wysypać jagody. Na jagody pokruszyć beziki.

20 komentarzy:

  1. Toż to tarta zaiste niebiańska!!!! mam ślinotok... Kamila! tak od rana nie można człowieka kusić... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, no wiem, że nie można, ale pokusa silna. Ściskam!

      Usuń
  2. Niebiańska jak nic! I z bezą! uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, niebiańsko wchodzi w boczki, hihihi

      Usuń
  3. Musi być przepyszna! Szczególnie podoba mi się krem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinna, krem jest doskonały, jeszcze do niego wrócę :) Teraz robię własny likier czekoladowy :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. oszalałam jak zobaczyłam składniki! biała czekolada, krem, bezy o mamamia!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antenka, niebiańsko gwarantuję :)

      Usuń
  5. Co za rozpusta!
    Wszystko co lubię w tej tarcie.

    Kamila,czy Ty nie wychodzisz z kuchni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, mało czasu tam spędzam, to raczej organizacja. A weekendy upływają nam słodko i to bardzo :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. planowałam ją ostatnio zrobić, ale stanęło na czym innym, też z jagodami i z serem, ale na cieście drożdżowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, polecam więc bardzo! Pozdrawiam

      Usuń
  7. rzeczywiście niebiańska!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika, nas bardzo zachwyciła :)

      Usuń
  8. Zastanawiałam się nad tą tartą, wygląda niesamowicie, widziałam ją wcześniej na Moje Wypieki, ale zrezygnowałam, bo nie miałam tyle czasu... Kiedyś zrobię, bo wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katie, od kiedy ją zobaczyłam, to nie mogłam doczekać się jagód. Polecam jest doskonała. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Tarta wyglada oblednie pysznie! :)

    przepraszam za moja mala przerwe w odwiedzinach Twojego wspanialego blogu, ale mialam problem z internetem,

    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sara, Twoja nieobecność jest mocno uzasadniona. Gratuluje, ja też mocno trzymałam kciuki! Ściskam!

      Usuń
  10. Boskie smaki!
    Zjadłabym z wielką przyjemnością:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, rzeczywiście boskie, wszystko co lubię w jednym kawałku ciasta, czysta rozpusta :) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect