codzienność

czwartek, 12 lipca 2012

ciasto czereśniowe z migdałami


Wilgotne i puszyste ciasto na bazie kwaśnej śmietany i mielonych migdałów z dodatkiem soczystych czereśni. Czereśnie można zastąpić innymi ulubionymi owocami. Proste w przygotowaniu ciasto czereśniowe z migdałami umili każde spotkanie przy kawie.


1 1/2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
1/4 szklanki zmielonych migdałów
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
200 ml kwaśnej śmietany
3 jajka
1/2 łyżeczki ekstraktu migdałowego
100 g oleju
1 szklanka czereśni
30 g płatków migdałowych 


Jajka  utrzeć z cukrem na gładką masę, dodać śmietanę, olej, ekstrakt migdałowy i wszystko razem zmiksować. Do miski przesiać mąką, dodać zmielone migdały, proszek do pieczenia, sól i wszystko razem dokładnie wymieszać. Ciasto przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu ciasta ułożyć czereśnie i posypać płatkami migdałowymi, wszystko lekko wcisnąć w ciasto. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 180º C na około 45 minut do czasu, aż patyczek wbity w ciasto wyjdzie suchy. Upieczone ciasto odstawić na 5 minut, a następnie wyciągnąć z formy do ostudzenia.

28 komentarzy:

  1. W tym roku moje czereśnie zostały pożarte przez niecne szpaki;( Lubię takie letnie ciasta z owocami, kojarzą mi się z wakacjami u babci;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinna, wielka szkoda,ale faktycznie sprawdza się welon Guli :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jakie wysokie ciasto:) Super:)

    Panna Malwinna, u mojej mamy czereśni chroni mój welon ślubny;) Sprawdza się na 5+:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gula, welon to niezły patent :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. och, wybrałabym się na taka kawkę z Tobą i ten kawałeczek ciasta (nie jeden:))) miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  4. czereśni w tym roku na działce mało... tylko do poskubania :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, może w przyszłym roku przepis się przyda. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Od razu mówię, że jest genialne, bo z doświadczenia wiem, że kiedy do ciasta leci śmietana, ciacho wychodzi nieziemsko wilgotne i rozpływa się w ustach! uwielbiam takie wypieki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antenka, zgadzam się, bardzo smacznie wypada dodatek śmietany :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Oj tak.. idealne połączenie smaków. Ja też takie ciasto piekłam, po prostu pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciacho z udziałem wspaniałych czereśni! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Porywam kawałek!
    Tego z jagodami też;)

    OdpowiedzUsuń
  9. takie ciasta lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czereśnie i migdały w cieście!
    Co za słodka rozpusta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne połaczenie smaków. Z pewnoscią bardzo mi posmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana, jestem o tym przekonana. Pozdrawiam

      Usuń
  12. O tak, umili każde spotkanie przy kawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kabamaiga, umiliło, sprawdzony patent :) Pozdrawiam

      Usuń
  13. Nie piekłam jeszcze nic z czereśniami, muszę to nadrobić! Przepyszne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyna, koniecznie, pyszne są ciasta z czereśniami :) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect