codzienność

niedziela, 30 stycznia 2022

chrust na winie


Chrust na winie przygotowany na podstawie przepisu Jana Czernikowskiego z książki "Faworki i pączki" odbiegają nieco smakiem od typowych polskich chrustów. W przepisie jest większa ilość cukru i chrusty przy smażeniu nabierają ciemniejszego koloru, a w smaku są bardziej ciasteczkowe, długo zostają świeże i są bardzo chrupiące.

250 g mąki pszennej
100 g cukru
3 żółtka
1/2 szklanki białego wina
1 paczka cukru z wanilią
olej do smażenia
cukier puder

Utrzeć żółtka z cukrem, dodać wino i wymieszać na jednolitą masę. Dosypując mąki zrobić gęste ciasto jak na makaron, cieniutko rozwałkowywać. Formować chrusty i smażyć na złoty kolor. Wyjmować na bibułę, a po ocieknięciu posypać cukrem pudrem.

5 komentarzy:

  1. Pyszności, hm, na winie dawno nie robiłam, a te co robiłam to były takie włoskie
    Karnawał długi to może się mi je uda zrobić, choć w kolejce są takie z mąka kasztanową i jeszcze dwa inne :D
    Dzisiaj usmażyłam z takiego starszego u mnie przepisu, powrót do lat licealnych
    p.s a książkę "Faworki i pączki"oczywiście kupiłam, oczywiście przez Ciebie Kamilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak pogrzebałam an własnym blogu to się okazało ,że takie prawie identyczne smażyłam, tylko bez cukru i pod nazwa faworki :D
      http://kuchniaalicji.blogspot.com/2016/02/faworki-z-winem.html

      Usuń
    2. Aluś, patrzyłam u Ciebie i rzeczywiście gdyby nie ten cukier to toczka w toczkę to samo :) Cieszę się, że książkę masz i korzystasz. Jeszcze 3 tygodnie grzeszne przed nami, więc jak Ciebie znam to będziesz szaleć. Buźka!

      Usuń
    3. Aluś, idę szukać Twoich włoskich :)

      Usuń
    4. te Kamilka, też pełne cukru :D
      http://kuchniaalicji.blogspot.com/2012/02/woskie-faworki-kardamonowe-i-wspolne.html

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect