codzienność

sobota, 6 października 2018

jabłka zapieczone w biszkopcie


Soczyste jabłka nadziane orzechami zapieczone w biszkoptowym cieście to wspaniałe ciasto. Te pyszne jabłka zapieczone w biszkopcie, inspirowane tym przepisem, doskonale smakują podane do kawy podczas jesiennego podwieczorku. 


7 jabłek
30 g orzechów włoskich
10 g cukru z wanilią
sok z 1/2 cytryny

Orzechy posiekać drobno i wymieszać z cukrem. Jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne, włożyć do miski z wodą i sokiem z cytryny. Po osuszeniu ułożyć w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Orzechami wypełnić środek w jabłkach. 


4 jajka
75 g cukru
55 g mąki pszennej
30 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sól 
cukier puder

Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier i dalej ubijając, aż cukier się całkowicie rozpuści. Następnie dodać żółtka i nadal ubijać. Dodać przesiane mąki i proszek do pieczenia i delikatnie wymieszać. Ciasto wyłożyć na jabłka i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160º C i piec przez około 40 minut, aż patyczek wbity w ciasto zostanie suchy. Biszkopt ostudzić i podawać posypany cukrem pudrem.

5 komentarzy:

  1. Zachwycające, ale wynalazłaś perełkę Kamilka

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zjadłabym takie ciasto z jabłkami...Wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale. Zapewne tak też smakują :) Moja mama robi podobne ciasto, ale bez orzechów. Twoja kombinacja Kamilo bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  4. Po raz pierwszy w życiu upiekłam biszkopt, z Twojego przepisu. Wyszedł przepyszny, jabłka i orzechy pasowały idealnie do ciasta. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anita, super bardzo mnie to cieszy. Przepis na biszkopt jest w moje rodzinie od zawsze i nigdy mnie jeszcze nie zawiódł :) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect