codzienność

czwartek, 20 kwietnia 2017

miód fiołkowy


Miód różany, majowy miodek z mniszka lekarskiego, a teraz cudownie aromatyczny miód fiołkowy. Kwiatkami fiołkami można aromatyzować nie tylko cukier, ale też miód. Płatki fiołka wystarczy zalać podgrzanym delikatnie miodem wymieszanym z sokiem z cytryny, który nadaje pięknej barwy, by po kilku dniach cieszyć się dodatkiem, który nie tylko sprawdzi się w ciastach i deserach, ale też urozmaici śniadania i podwieczorki lub będzie idealnym ręcznie robionym prezentem. Miód do aromatyzowania musi być jasny i delikatny w smaku, najlepiej kwiatowy. W połączeniu z miodem, fiołek ma działanie uspokajające, działa też jak naturalny afrodyzjak i wspaniale smakuje.


1 szklanka miodu
1/4 szklanki płatków fiołka
sok z 1/2 cytryny

W garnuszku delikatnie podgrzać miód, dodać sok z cytryny i wymieszać. Miodem zalać płatki fiołka umieszczone w słoiku. Miód odstawić na kilka dni do lodówki, by nabrał aromatu.

3 komentarze:

  1. No proszę, szkoda tylko że nie barwi się jak cukier☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam aromatyzowane kwiatami miody!
    Trzeba tylko uważać, bo ciepły miód może przebarwić kwiaty na brązowo, czyli ugotować je...Stracą wtedy aromat i wygląd.
    Moja babcia aromatyzowała miody i przekazała mi swoje doświadczenie. Miód chabrowy , który zrobiłam w zeszłym roku pachnie dziś jeszcze mocniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. To już niebo :), piękne , pyszne ,ach U mnie przez to zimno większość przekwitła bez mojego udziału uratowania ich w formie jadalnej ,jedynie na święta trochę zabrałam na stoły naturze tego cuda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect