codzienność

czwartek, 6 kwietnia 2017

babka marcepanowa


Babka marcepanowa, to gratka dla wielbicieli masy marcepanowej. Babka jest bardzo wilgotna, pięknie pachnie i doskonale smakuje. Przygotowanie jej jest bardzo łatwe, a efekt końcowy wyśmienity, to babka idealna w wielkanocny stół.


2 szklanki mąki pszennej
2/3 szklanki cukru
1 szklanka kwaśnej śmietany
1/3 szklanki oleju
3 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia

W misce utrzeć pokrojoną na kawałki masę marcepanową z jajkami, śmietaną, ekstraktem waniliowym oraz olejem. Na koniec dodać do masy mąkę z proszkiem i utrzeć.


1 łyżka masła
2 łyżki mąki pszennej
cukier puder

Masę wyłożyć do foremki wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Babkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 170° C na około 50 minut, aż patyczek wbity w ciasto zostanie suchy. Babkę ostudzić, a następnie wyciągnąć z foremki. Babkę przed podanie posypać cukrem pudrem.

4 komentarze:

  1. Babka z marcepanem jest wykwintna , reprezentacyjna i iście świąteczna , jak ta tu twoja Kamilka

    OdpowiedzUsuń
  2. Z marcepanem lubię wszystko.
    A Twoja babka musi być wyjątkowo pyszna!
    Dużo wiosny na wiosnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamila, język normalnie mi ucieka;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To moje smaki, zamierzam taką upiec na święta, jak duża jest Twoja forma, tzn pytam o średnicę bo ja mam same duże

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect