codzienność

niedziela, 7 sierpnia 2011

tarta z nadziewanymi kwiatami cukinii


Bardzo smakowały nam kwiaty cukinii faszerowane ricottą, postanowiłam więc wykorzystać ich świetny smak i zrobiłam tartę nadziewaną kwiatami cukinii.  Tarta jest bardzo delikatna w smaku.


250 g mąki pszennej
150 g masła
 1/4 szklanki wody 
1/2 łyżeczki soli

Zamrożone masło zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dodać mąkę, sól oraz zimną wodę i szybko zagnieść ciasto. Wyrobione ciasto odłożyć do lodówki na godzinę. Ciastem wyłożyć formę do tart i podpiec spód w temperaturze 180
° C przez około 20 minut. 

250 g sera ricotta
50 g sera feta
1 jajko
2 gałązki bazylii
3 ząbki czosnku
sól
pieprz
15 kwiatów cukinii

Ricottę wymieszać z fetą, posiekaną bazylią, drobno posiekanym czosnkiem oraz jajkiem i doprawić do smaku. Napełnić masą serową szprycę cukierniczą, zaopatrzoną w dużą, prostą końcówkę. Delikatnie opłukać kwiaty cukinii, usunąć pręciki i osuszyć, układając na papierowym ręczniku. Ostrożnie rozchylić płatki tak, żeby ich nie oberwać i wycisnąć do środka porcje masy serowej ze szprycy.

4 jaja
200 g kremowego serka
250 ml śmietany kremówki
sól
pieprz

W misce ubić jajka z śmietaną i serkiem, doprawić do smaku. Na podpieczonym cieście rozłożyć nadziane kwiaty cukinii i wszystko zalać masą jajeczną. Wstawić do piekarnika i piec około 20 minut w temperaturze 180° C. Podawać na ciepło lub na zimno.

32 komentarze:

  1. Ależ to apetyczne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Jestem pod wielkim wrazeniem Twojej tarty :) wyglada cudnie, napewno jeszcze lepiej smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. robi wrażenie!
    cudna, cudna ta tarta!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy jeszcze nie widziałam kwiatów cukinii do kupienia. A jak patrzę na takie pyszności jak ta tarta to mam na nie ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam kwiatów cukinii, ale ta tarta wygląda bardzo apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ona się cudownie upiekła! Pięknie wygląda i bardzo smaczna musiała być:) Super pomysł z tymi kwiatami cukinii:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To ostatnie zdjęcie... po prostu fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobną tartę zrobiłam niedawno dwa razy w krótkim odstepie czasu między jedną i drugą. Jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczna ta tarta!:))) z chęcią spróbowałabym kawałeczek tych twoich kwiatków:))) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przygody kulinarne, witam u mnie i bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sara, tarta jest bardzo delikatna w smaku. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Karmel-itka, miło mi czytając Twoje słowa. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Tusia, kwiatki z ogródka mojej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Slyvvia mam nadzieję, że kiedyś będziesz miała okazję spróbować. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  15. Judik, sama byłam zdziwiona, że ta masa jajeczna tak się ładnie zapiekła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Agnieszko, dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lashqueen, podziwiałam Twoje dzieła. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Gosiu, bardzo się cieszę, ze chociaż w tym roku kwiatków jest dostatek. Miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  19. Haniu-Kasiu, w takim razie zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe jak taka tarta smakuje :) wygląda ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  21. Ta tarta jest dosłownie nieziemska! Uwielbiam Twoje pomysły na wykorzystanie kwiatów.. :) I jestem ciekawa, czy dzięki nim tarta zyskuje jakiś oryginalny smak..:)

    OdpowiedzUsuń
  22. jestem pod ogromnym wrażeniem, wygląda kapitalnie!
    Nigdy nie jadłam kwiatów cukinii, skąd Ty je bierzesz.
    fe-no-me-nal-na!!!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ależ zerwałaś kwiatów... Niesamowite....! Ja ostatnio smażyłam je tylko w cieście naleśnikowym, ale teraz to chyba zostanie czekać do następnego roku, a wzrok delektować Twoją uroczą tartą :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zauberi, kwiatki w posmaku przypominają delikatne, malutkie cukinie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Panno L, przyjemnie czytać takie słowa. Tarta jest bardzo delikatna, następnym razem nadam bardziej wyrazistego posmaku. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Moniko, kwiatki mam dzięki ogródkowi mamy i jej hodowli cukiniowej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Ewelajna, udała się nam w tym roku hodowla, zrywamy jednak tylko kwiaty męski, a cukinie nadal sobie rosną :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Kamila! Nie mogę wyjść z podziwu - tyle kwiatów cukinii i tak przepiękna tarta! Jest zjawiskowa! Naprawdę!
    Mnie w ty roku nie udało się dostać kwiatów i ogromnie żałuję...
    Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Aniu, na widok tylu kwiatków ucieszyłam się tak jakby mi kto gwiazdkę z nieba podarował. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect