codzienność

niedziela, 6 sierpnia 2017

wafelki do lodów


Wafelki do lodów są maślane, chrupiące i uzależniające, bo smakują nawet bez lodów. Wykonanie wafelków nie sprawia żadnych problemów i jest bardzo szybkie, do ich wykonania potrzebna jest waflownica. Wafelki można przechowywać przez kilka dni w temperaturze pokojowej, w zamkniętym pojemniku, jednak najsmaczniejsze są w dniu pieczenia.


60 ml białek
100 ml mleka
85 g cukru
szczypta soli
130 g mąki pszennej
30 g masła
1 łyżka ekstraktu waniliowego 
 
W misce wymieszać dokładnie białka z mlekiem, dodać cukier, ekstrakt waniliowy oraz sól i dokładnie wymieszać, dodać roztopione masło oraz mąkę i dokładnie wymieszać. Wafelki wypiekać według instrukcji producenta waflownicy. Wyjąć gorący wafel z maszynki i natychmiast owinąć wokół plastikowego stożka, lekko go do niego przyciskając. Pozostawić do ostudzenia, następnie delikatnie wysunąć stożek.

4 komentarze:

  1. Ojej, nawet nie wiedziałam, że jest coś takiego jak waflownica ;)))
    A wafelki wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. marzy mi się taka waflownica własnie...moja corcia uwielbia wafelki bez lodów, za to z nutella:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja podobnie jak Ala. Nie wiedziałam, że jest coś takiego. Cudne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bezbłędnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect