codzienność

niedziela, 21 września 2014

brzoskwiniowe ciasto z lawendowym lukrem


Pyszne i bardzo wilgotna ciasto z dodatkiem brzoskwiń i lawendowego lukru jest szybkie do przygotowania, wystarczy tylko dobrze zmiksować składniki. Brzoskwiniowe ciasto z lawendowym lukrem inspirowane tym przepisem jest fanatycznym dodatkiem do kawy.


115 g masła
180 g cukru pudru
2 jajka
210 g mąki pszennej
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli
1 łyżka ekstraktu waniliowego
120 ml kwaśnej śmietany 
150 g brzoskwiń


Masło utrzeć z cukrem i solą na puszystą masę, do utartego masła dodawać kolejno jajka cały czas miksując. Do masy dodać ekstrakt waniliowy oraz śmietanę i ubić, następnie wmieszać do masy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Do ciasta dodać pokrojone na mniejsze kawałki brzoskwinie i delikatnie wymieszać. Masę wyłożyć do wysmarowanej masłem formy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 175° C na około 50 minut, aż patyczek wbity w ciasto zostanie suchy.


75 g cukru pudru
2 łyżki wody
1 łyżka kwiatów lawendy 

Ciasto polukrować lukrem przygotowanym z cukru pudru, wody oraz kwiatów lawendy.

9 komentarzy:

  1. Kamilka z lukrem lawendowym to ja bym chciała , zjadłabym , oj zjadłabym ,a to takie jeszcze piękne ciacho jest

    OdpowiedzUsuń
  2. boskie! akurat jestem właścicielką słoiczka cukru lawendowego więc juz wiem jak go spożytkować:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lawendowa polewa mnie urzekła. A ciasto-zjadałbym w całości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się to połączenie smaków :-) oblizuję się więc z wielkim smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale bogactwo smaków! a jak pięknie obrodziły brzoskwinie;))

    OdpowiedzUsuń
  6. z działkowymi brzoskwiniami najlepiej!

    OdpowiedzUsuń
  7. w tym roku pierwszy raz próbowałam lodów lawendowych i mnie zachwyciły
    myślę, że podobnie byłoby z ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smakowicie wygląda, super połaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciacho brzoskwiniowe biorę w ciemno:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect