codzienność

poniedziałek, 8 września 2014

dżem z mirabelek


Śliwki mirabelki są to owoce wyróżniające się małym rozmiarem, ale słodkim smakiem i dużą soczystością. Mają one cienką skórkę, pod którą kryje się żółty miąższ zawierający pestkę. Mirabelki są głównie składnikiem kompotów, marmolad oraz galaretek. Dżem z mirabelek o aromacie wanilii jest przepyszny, ma specyficzny kwaśny smak i żelową konsystencję, jest idealny do pieczywa, podjadania prosto z słoiczka, doskonały do wypieków.


1500 g mirabelek  
750 g cukru
 1 laska wanilii


Umyte i osuszone mirabelki wsypać do garnka, zasypać cukrem i odstawić, aż owoce puszczą sok. Całość zagotować, gotować, aż owoce się rozpadną, następnie całość ostudzić i masę przetrzeć przez gęste sito. Masę włożyć do garnka, dodać ziarenka z laski wanilii, doprowadzić znowu do wrzenia i gotować, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Gorący dżem przełożyć do wypieczonych słoików, szczelnie zakręcić i pozostawić do całkowitego wystygnięcia.

12 komentarzy:

  1. Ostatnio widziałam w jednym z ogródków pod drzewem dywan z mirabelek!
    Myślałam, że mi serce pęknie:(
    Tyle takiego pysznego dżemiku można byłoby zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny! i ten kolor taki słoneczny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności!
    Też zamknęłam mirabelki w kilku słoiczkach...

    OdpowiedzUsuń
  4. A jaki kolor , cudny
    Kamilka cuda tworzysz

    OdpowiedzUsuń
  5. Złoto zamknięte w słoiczku!

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja dałabym się nabrać, że to morelowy. ten kolor. musi być wspaniały. nie spotkałam się jeszcze z dżemem z mirabelek. zwykle tylko jak śliwki to klasyczne i zwyczajne powidło, a tu takie cudeńko. Pozdrawiam. zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny dżem i cudne zdjęcie mirabelek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam! już nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam mirabelki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ma cudny kolor, zapamietam na przyszły rok :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego dżemu jeszcze nie robiłam, żałuje - bo wygląda super apetycznie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wybieram się na zbieranie mirabelek już długo, długo.. w końcu zanim znajdę czas chyba wszystkie opadną:(.. choć może zrobię to dziś.. ?:D W każdym razie marzy mi się ciasto z mirabelkami! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect