codzienność

niedziela, 22 marca 2020

trójkolorowa babka z białek


Trójkolorowa babka z białek jest lekka i puszysta jak chmurka. Do upieczenia babki można użyć zalegające w zamrażalniku białka po okresie karnawałowych szaleństw. Babka rozpływa się w ustach, a swoje warstwy zyskuje dzięki dodatkowi kisielu truskawkowego, maku oraz kakao. 

12 białek
220 g cukru
200 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
250 g masła
1 kisiel truskawkowy
30 g kakao
30 g maku
szczypta soli
cukier puder

W misce ubić białka z solą na sztywną pianę, a następnie stopniowo, ciągle miksując, dodawać cukier. Do masy dodać rozpuszczone, ostudzone masło i zmiksować. Na koniec dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie wmieszać do ciasta. Masę podzielić na trzy części, do pierwszej wmieszać kisiel, do drugiej mak, a do trzeciej kakao. Pierwszą masę przełożyć do foremki babkowej, na nią wyłożyć drugą, a następnie trzecią. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 170° C na około 50 minut, aż patyczek wbity w ciasto zostanie suchy. Ciasto ostudzić, a następnie wyciągnąć z foremki i podawać posypane cukrem pudrem.

8 komentarzy:

  1. Piękna , kolorowa, pyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, i można dowolnie dobierać dodatki i za każdym razem będzie inna :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Pyszna, przepyszna!
    U mnie białka nigdy nie zalegają niestety...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, a mnie się zdarza niestety taka sytuacja, ale wtedy rodzą się takie pomysły na ich wykorzystanie.
      Miłego!

      Usuń
  3. świetny przepis! :D mam tyle białek w lodówce, że nareszcie wiem co z nich zrobić oprócz bezy i chlebków chmurek :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna, bardzo mi miło, że przepis przypadł Tobie do gustu.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Kamila świetny pomysł na nadmiar białek. Mam trochę zamrożonych i już wiem jak je wykorzystam. Dzięki za przepis, pozdrowienia :) M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, u mnie zawsze sporo białek zalega w zamrażalniku i ich mi szkoda zmarnować. I wtedy rodzą się takie pomysły, raz z gorszym skutkiem, a raz z trafionym :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect