codzienność

środa, 14 sierpnia 2019

knedle ziemniaczane z borówkami i rozmarynem


Klasyczne ciasto z dodatkiem ziemniaków, mąki pszennej i jajek, nadziane borówkami amerykańskimi, podane z masłem rozmarynowym i cukrem, to połączenie idealne. Pyszne, mięciutkie ziemniaczane knedle z borówkami i rozmarynem, to doskonały letni obiad, smakuje małym i dużym.

750 ugotowanych ziemniaków
250 g mąki pszennej
1 jajko
sól
250 g borówki amerykańskiej

Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę, połączyć z mąką, jajkiem, szczyptą soli i dokładnie wyrobić. Z ciasta uformować wałek, kroić na kawałki, kawałki rozpłaszczyć na placuszki i wkładać w nie borówki i dokładnie zlepić brzegi, formując kulki. Knedle obaczyć w mące i układać na desce obsypanej mąką. Knedle wkładać partiami do osolonego wrzątku i gotować około 3 minut, od momentu gdy wypłyną. Wybrać łyżką cedzakową i przełożyć na półmisek.
100 g masła
2 gałązki rozmarynu
cukier

W garnuszku rozgrzać masło, dodać igiełki rozmarynu i podsmażyć. Knedle podawać z rozmarynowym masłem i cukrem.

3 komentarze:

  1. Pyszności!
    Wpraszam się na duużą porcję...

    OdpowiedzUsuń
  2. OOOOooooooooooo takie knedle to ja też poproszę

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja poproszę porcję:-) Dla mnie zrobienie knedli to wyższa szkoła jazdy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect