codzienność

wtorek, 29 kwietnia 2014

makaron ze szparagami, krewetkami i czosnkiem niedźwiedzim


Makaron ze szparagami, krewetkami i czosnkiem niedźwiedzim, to pyszne i bardzo sycące danie. Ten ekspresowy sos z krewetkami, zielonymi szparagami i czosnkiem niedźwiedzim, można przygotować w czasie gotowania makaronu. 


250 g makaronu
250 g zielonych szparagów
200 g krewetek
1/2 pęczka czosnku niedźwiedziego
2 ząbki czosnku

2 łyżki masła
2 łyżki oliwy
2 łyżki soku z cytryny
sól
pieprz

Na patelni rozgrzać oliwę, masło, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek podsmażyć, dodać obrane krewetki, doprawić solą i pieprzem, podsmażyć z każdej ze stron na złoty kolor, dodać sok z cytryny i posiekany czosnek niedźwiedzi i jeszcze chwilę smażyć. W czasie przygotowywania sosu ugotować makaron w dużej ilości osolonego wrzątku. Na trzy minuty przed końcem gotowania dorzucić do makaronu pokrojone na kawałki szparagi. Odcedzić makaron ze szparagami, dodać do sosu i wymieszać. 

9 komentarzy:

  1. ach ach ach! połączenie idealne! nie mogłaś przygotować nic lepszego: szparagi, krewetki, czosnkek.. cudna kompozycja! pozwól, że i ja sobie taką przygotuję;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne danie :)))
    Narobiłaś mi smaka na szparagi. Jeszcze nie jadłam w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, lubię bardzo:))
    Zjadłaby teraz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Krewetki ze szparagami to pyszne połączenie. Jeszcze pamiętam tę Twoją sałątkę z zeszłego roku. Czas ją powtórzyć:-) Makaronik też niczego sobie;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę, a ja z krewetkami szparagów do tej pory nie łączyłam - makaronik pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  6. widziałam ten przepis już kilka dni temu, ale nie miałam czasu niczego skrobnąć. Tak czy owak mysałam o nim, wieć swoimi myślami sie podzielę. Jako praktyk doszłam do wnisku, że 2 łyżki oliwy nie wystarczą ;)
    To się znów pomądrowałam ! :)

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ja nie przepadam zbytnio za tłustymi potrawami, więc tak się zawsze staram, by starczyła mi ta ilość, ale przecież w razie potrzeby zawsze można dodać więcej, prawda? Pozdrawiam

      Usuń
  7. Naprawdę smaczne polaczenie i bardzo proste do wykonania tylko maly mankament ze sosik raczej nie wychodzi warzywa są dość suche nie wiem czy ja coś źle zrobilam czy to tak ma być

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unknown, polecam w takim razie dodać więcej masła albo oliwy, wszystko to kwestia gustu, ja raczej wolę mniej :)

      Usuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect