codzienność

poniedziałek, 5 października 2020

chleb pszenno - orkiszowy z siemieniem lnianym i kaszą jaglaną


Chleb pszenno - orkiszowy z siemieniem lnianym i kaszą jaglaną według receptury Gucia króluje w październikowej piekarni Amber. Z przepisu otrzymamy dwa bochenki, które po wyjęciu z piekarnika mają chrupiącą skórką i wspaniałym, miękki miękisz. Chleb zawiera pyszne dodatki, jest bardzo smaczny, syci i długo zachowuje świeżość.


45 g siemienia lnianego
45 g kaszy jaglanej
90 g wody

W misce zmieszać ziarna i zalać wodą, pozostawić pod przykryciem na noc.

50 g zakwasu żytniego
100 g mąki pszennej
100 g mąki orkiszowej
200 g wody

W misce wymieszać składniki zaczynu i pozostawić na noc w temperaturze pokojowej.


cały zaczyn
300 g mąki orkiszowej
500 g mąki pszennej
1 1/2 łyżka soli 
1 łyżka miodu
400 g wody

W misie robota wymieszać wodę i zakwas, następnie dodać sól i miód, wymieszać. Dodać mąki, ziarna i wyrabiać na pierwszej prędkości około 8 minut, a następnie na drugiej prędkości około 2 minuty. Po zakończeniu wyrabiania przełożyć ciasto do foremek wysmarowanych olejem, ciasto posmarować olejem i przykryć folią spożywczą i pozostawić do wyrastania na około 3 godziny, bo ciasto rośnie stosunkowo wolno. Chleby włożyć do zimnego piekarnika, a następnie nastawić temperaturę pieczenia na 210° C i piec chleby 40 minut. Po pierwszych 15 minutach pieczenia spryskać chleby wodą, będą miały ładny kolor i błyszczącą skórkę.


Chleb pszenno - orkiszowy z siemieniem lnianym i kaszą jaglaną na blogach:
 
 

16 komentarzy:

  1. Bardzo ładne bocheneczki. Intrygują mnie te kształty-okrągły i kwadratowy w przekroju :) To jakieś specjalne foremki? Pozdrawiam serdecznie M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, tak zrobiłam sobie prezent i zakupiłam takie foremki, jest jeszcze trójkątna :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. O dzięki za informację ! :D Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ojej , jakie niesamowite kształty tego pysznego chleba , Kamilka pokaż formy, plissssssssssssss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, to takie:
      https://ecsmedia.pl/c/foremki-do-pieczenia-chleba-birkmann-easy-baking-3-szt-w-iext54583741.jpg
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Wow ,świetne , a gdzie ty je kupiłaś?

      Usuń
    3. Aluś, tak gdzie kupowałam już brak towaru, wpisz sobie proszę w wyszukiwarkę formy do pieczenia chleb Birkmann, znajdziesz :)

      Usuń
    4. Dziękuję :)

      Usuń
  3. Ile chleba Ci się upiekło! A upieczone sa pięknie.
    Dobry to był wypiek. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetycznie wyglądają Twoje bochenki :)
    Mnie również zaintrygowała ten okrągły w przekroju.
    Dziękuję za wspólny czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Badylarka, tak mnie kusiły te foremki u Gucia i w końcu mam i ja :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Wspaniałe bochenki !!! Od dłuższego czasu szukam takich foremek i już znalazłem. dziękuję za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Guciu, a mnie się tak bardzo podobały Twoje, że szukałam,
      szukałam i mam :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Nie dość że piękny, wypieczony to jeszcze te kształty, super Kamilko :-)Do nastepnego wypiekania :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo ile chlebków:-) Pięknie wyglądają. I nam bardzo smakował:-) Do kolejnego razu!:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect